Hälta och hosta

så det kan bli! Asic har nog stukat lilla foten när han stod i hundgården! Hur nu det kunde gå till men något är det. Fast jag vet att han har "glasben" så beter han sig inte riktigt så här så något är det. Så det blir koppelrastning och vila för han denna vecka. Ceta har börjat harkla sig, det är några hundar som fick kennelhosta efter vi varit på läger i Tiveden så hon får oxå ta det lugnt. Hon är pigg som sjutton och harklingarna kommer inte speciellt ofta men nu råder lugnet för henne.

Annars har veckan varit full av jobb, har ju några veckor kvar innan min "långa" semester kommer.

I tisdags tränade vi på Kallebäck och Asic gick som en dröm, Ceta däremot gick som en mardröm. Men som Jeanette sa så är hon väldigt charmig:)) Kul att man har en vecka framför sig när fokus inte behöver vara på något annat än hundar. Mat och städning o dyl fixar någon annan. 

Hade spårmöte på klubben i onsdags med Susanne och Johanna.

Var hos uppfödaren och tränade igår, tog ut Ceta och körde 4 slag sök efter det blev det inget för henne. Asic körde jag lite lydnad med och ett paralellspår med gick alldeles lysande men man skulle nästan behövt flytväst det bara vräkte ner.

Så idag har det varit tvättning,  städning för hela slanten avslutade med grillning och en öl. Helt underbart väder idag hoppas det består framöver.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Hoppas verkligen att både Asic och Ceta krya på sig snabbt - det drar ju ihop sig till läger ..... igen :D
/Heléne

Postat av: Malin

Hoppas de kryar på sig snabbt. Det är ju inte lätt att lyckas ha dem under vila :-(
Här är de äntligen på bättringsvägen i alla fall.
När är du tillbaka från lägret? Hade vart skoj att kanske kunna träna ihop.

2007-07-17 @ 19:33:08
URL: http://bruksras.se
Postat av: Susanne & Ipse

Fy, va avundsjuk jag blir! Jag vill oxå åka på läger, men du kan väl tänka på mig som jobbar medan du sitter där och njuter.
Ha det riktigt kul så hörs vi!

2007-07-19 @ 20:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback