Läger och lite annat!

Nu är man hemma från ett lyckat och ett helt underbart läger, underbara människor och givetvis en massa skratt! 

Vi åkte ner på torsdag och rekade lite, sedan körde vi uppletande och Asic fick ett spår och Ceta fick ett upptag. Stället vi var på låg nära Markaryd helt underbart fint vid en sjö. Det var inte fullt lika underbart på senkvällen när alla förbannade knott kom fram, men tur var att vi hade en stort rum i ena huset där alla kunde sitta. Jag var tvungen att ge mig hem fredagsmorgon för tösen tog sin examen så nu är hon äntligen färdig sjuksköterska. Skall bli underbart att inga tenor kommer att ställa till det för övriga familjen:)) Examen tog hon i Vänersborg sedan var det hem och fixa för kvällens kompisfest så halv åtta drog jag till Markaryd igen. Och då blev det en mycket sen kväll eller natt kanske man skall säja. Det var iallafall gitarr och skönsång som jag, Linda och Anette stod för. Ingen har väl så där jättevacker röst och det blev rätt entonigt när det bara var vi som sjöng men roligt var det.

Upp fredag morgon och började förmiddagen med skydd och lydnad sedan ut i skogen där blev det sök, spår och uppletande.  Sedan efter middagen var det åter dags för skydd och lydnad. Kul med lite olika figuranter, fick och en läxa som vi fixade på 5 minuter:)) Även Asic fick ett litet pass med civilsändande där Pia sprang i början och givetvis tjuvade Asic men sedan var det full sula ut och skälla efter en stund slängde Pia bollen till honom och då sa jag vi kör en gång till i och med att han tjuvade så jag slänger över bollen till Pia. Sätter upp Asic och han bara tittar på mig inte riktigt så som han brukar gör i detta enda skyddsmoment han kan, men jag skickar och han susar iväg men bryr sig inte det minsta om Pia utan bara letar efter sin boll, han är för gullig min lille Asic:)

Söndagen var vi kvar vid husen oxå så då körde vi platsliggning med skott och skydd, åter fick "min" nya figurant Pia ställa upp för Ceta och mig jättekul. Därefter var det lunch och säja hejdå till allihopa, och ge sig ut i skogen för att köra uppletande och spår. Så det var trötta hundar och en nöjd matte som kom hem igår.

För att fortsätta trenden blev det sök för Ceta och ett uppfödarspår för Asic. Uppfödarspår är inte alltid så roliga men säkert väldigt lärorika:) Sedan till klubben för ett skyddspass, där jag för en gång skull var skitsnabb med att kommendera  och då skulle jag varit tyst!!! Hur lätt kan det vara?

Har nu kollat favvoprogrammet Mannen som talar med hundar så nu är det bara en trädgårdsrastningen kvar.

Må väl
Lena  

Kommentarer
Postat av: uppfödarn

Sjö????? Det är ju Lagan som rinner förbi.....

Postat av: Heléne och Zico-Bus

Så mysigt ni verkar ha haft det på lägret. Kikade in på Lindjax sida och tittade på alla foton. De är rätt "fotogena" de där mallisarna :D
Asic är ju för go' - påminner lite om en annan bollidiot jag känner!
Ha det bra!
/Heléne

2007-06-05 @ 11:17:10
Postat av: Malin

Åh vad kul det låter som ni har haft det :-) Härligt när hundarna får jobba sig helt utmattade! Nu måste jag ju kika in på bilderna på Lindjax hemsida med :-)

2007-06-06 @ 23:31:54
URL: http://bruksras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback