Regn och elände

Nu känns det som det regnat i flera veckor man vill ha SOL och VÄRME!!!

Vi har iallafall fått oss några cykelturer försöker cykla minst 1 tim per vecka och hund, det lite kul och inte så ansträngande:))

Och igår var jag på Kallebäck och tränade i regnet. Både uppletande och lydnad med bägge. Hoppas ju fortfarande att Asic skall komma med på tävlingen på söndag så det gäller att ligga i.

Idag har vi varit och kört sök, Ceta fick 4 tomslag och därefter en uppfödare inrullad i en presenning allt för att likna en dold, det fungerade jättefint. Kan ju vara bra inför lördagen, vi känner väl oss inte helt färdiga med "lådor" men det går som det går. Blir hon uppflyttad så är det en jättebonus mot våra mål mätt.

Därefter åkte vi till en skidbacke och körde uppletande, bara att valla sög musten ur en. Asic hade 5 föremål och 4 låg i uppförsbacken där gräset inte var så högt det sista låg på ca 50 m och där var det jättehögt. Jag i min enfald trodde nog att han skiter och gå in i det men det var nästan där han sprang hela tiden:) Tog tid att plocka in 5 föremål idag! Ceta fick 3 var av ett låg i ytterkant, hon fixade det jättefint. Kul att se när dom har ett föremål och skall in i denna nedförsbacke jädrar vilken sula. Säkert bra träning det oxå.

Därefter var det skydd, nu har jag (tänkte skriva vi:)) gasat på henne, och det kan man utan överdrift säja att det märktes och det är väl bra i och för sig för det var väl antagligen det jag ville när jag gasade henne! Men idag är jag lite mer osäker, men det kommer nog bli jättebra för nästa vecka skall jag få träna på ordning och reda under 3 dagar och det betalar jag dessutom för. Undrar om hissen gick ända upp när jag bokade det lägret:))

Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse & Stina

Ni får ha lycka till på tävlingen och hoppas att Asic och du kommer med på söndagen. Kram Susanne

2007-06-29 @ 23:16:45
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Stort lycka till på Ceta-tävlingen och håller tummarna att det blir en Asic-tävling.
Nu är det snart dags för Kinds-lägret - ska bli så kul att träffa dej (er) igen :D
Kramar
Heléne

2007-06-30 @ 17:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback