Debuten är gjord!!

Ja, det var en riktigt rolig grej, och som man hade laddat för detta. Sitter nu i Budapest och tänker över dråpslaget:))

Började bra med att jag hade fått mina nya sommardäck på i lördags, inte tänkte mannen på att man kanske skulle provköra efter. Utan jag kom ut nästan mitt i natten för min resa till Ängelholm och bilen låter lite märkligt. Jag kör iväg och kommer ut på stora vägen men inser att detta kanske inte är så bra, kör hem igen med tanke på att ta den andra bilen och slänga in en hundbur i den och tanka upp den. Men jag tyckte ljudet försvann så jag vände igen i ärlighetens namn hade den andra kärran stått startklar så hade jag bytt utan att tveka. Det slutade med att jag körde ner till Kungsbacka för att hämta Jea så tog vi hennes bil ner. Var ute i mycket god tid som tur var. Lottning där drog jag nr2. Sedan ut till spåren, där gör jag första misstaget! När påsläpp 1 är gjort så säjer jag till Anette att nu är det din tur och hon kontra direkt det är ju du som är nr 2:)) Noll koll på läget, släpper iallafall ut Ceta och tar med lina och sele och går mot domarna då först säjer dom att vi skall åka en bit till. In med hund och grejer ni bilen igen. Lärdom här fråga hur upplägget är! Så vi åkte en liten bit sedan ut med Ceta igen och selade på, tävlingsledaren visar påsläppet det var en skylt och nedanför den skylten låg det en grop med ca 200 kaninbajsar!! Hade jag bara tänkt på det så hade jag ställt mig över dom men nädå har han sagt att här är påsläppet så är det. Detta var ett av momenten jag var helt säker på:)) Ceta la sig i en matfil istället för spårfilen, och döm hennes förvåning när hon hittar en pinne i maten! Så vi började med en 0:a, men skitdensamma nu var det bara att köra det var ju första SKYDDSTÄVLINGEN!

Till klubbstugan och ca 3 timmars väntan till plats och budföring. Avstod platsen och budföringen var oxå ett av hennes säkra moment! Hälsade på mottagaren och traskar neråt då står skytten ca 10 m från oss alldeles ensam:) Ja det är ju givetvis han vi skall springa till tänkte Ceta och jag försökte göra en upprikting på henne men hon var stenlåst på honom. Ja där kom andra 0:an, men sedan var det faktiskt slut med dom som tur va. Undrar egentligen vad domarna tänkte:))

Så lydnaden gick riktigt bra och efter den så var man själv lite trött, så när äntligen skyddet kom så tänkte man skall jag skita idet men icke sa nicke. Det skulle vara genomgång och då skall man visa upp munkorgarna. Jag sular till bilen från plan och det var en liten bit kommer upp till bilen och inser att nycklarna ligger i fleecen tillbaka för att hämta dom och rusar upp till bilen igen. Sist in på plan kommer jag slängande med min munkorg! Sedan talade en figurant om precis var och när saker sker Tack för det! Kändes lite bättre men trots att han gjorde det så blev jag lite fundersam vid bevakningen! Men vi började med Transport överfall, kändes helt ok tills vi närmade oss helomvändningen då började hon smattra lite och jag kan säja att sista rakan vi gick tänkte jag bara kommer inte överfallet så gör hon ett iallafall och dessutom är man skiträdd att få sig en hurring, men hon fixade det bra iallafall. Fasttagande var väl sisådär, bevakningen ngt sent släppande sedan undrade hon faktiskt var mamma tog vägen men 8,5 var riktigt bra betyg även om jag kanske tyckte det var lite hyggligt.

Så kontentan av denna dag var En mycket trevlig dag många roliga människor, det var längesedan man skrattat så här på en tävling. Och det var riktigt mycket publik till skillnad från andra brukstävlingar,  dom är ju några som måste undrat oxå:)) Men det var som Marianne sa man kan mest när man sitter brevid så det så!

Så nu sitter man här i Budapest och skall så göra till Torsdag eftermiddag trodde jag skulle kunna använda mina nya sommarskor men ni har det varmare hemma i Svedala än vi har här.

Kvällen har bestått av en promenad och letat efter Restaurang Hål I Väggen men det fick bli hotellet och det väl si sådär.

Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Om det är någon tröst, så gjorde vi bort oss en hel del på vår första skyddstävling också. Domaren fick sätta på Nadja spårselen för jag fick blackout! *le* Nåja, vi tog oss trots det till elit, det är jag övertygade om att ni också gör!
Syns i sommar!
Kram Kerstin

Postat av: Caroline"Carro" Landén

Skoj att hitta en till hundtok i bloggvärlden! Fin hund du har!!

2007-03-28 @ 16:03:12
URL: http://carolinelanden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Stackars Ceta !!!
Hon kan ju inte ha känt igen sin matte? Jag har också svårt att tro att det är du, Lena, som inte har koll på läget. Fast samtidigt tycker jag det är kul ..... att inte var ensam om titeln FM (förvirrad matte). Eller var det kanske NM - nervös matte??? Det blir MYCKET BÄTTRE nästa gång - det är jag övertygad om.
Kramar
Heléne

2007-03-28 @ 21:12:52
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: Polishunden HUND

Ja de e inte lätt som hund när Mattarna e förvirrade!! Kan helt lova att ja vet hur det är!! Har kört mental träning på Matte inför Polis SM igår..." du e inte nervös..ja kan spåra" OM O OM IGEN!!! De vore väl sjutton om Matte flippar ur i år med...iså fall vill ja ha en annan förare på tävling.....Kanske din Matte...hon la ju så bra spår åt mig i Karlsborg förra hösten!!
Vov o vift från Polishunden HUND

2007-03-29 @ 16:00:31
URL: http://blogg.aftonbladet.se/524
Postat av: Anna & Nelly

Låter som ni hade kul på er första skydddstävling trots allt:) Själv hade vi ungefär lika kul på vår första söktävling..hade inte kennelmamman tryckt i mig hur man skulle göra på stigen så hade jag väl aldrig lyckats ta mig till slutet av banan:)
Nellanbellan sprang ut på ena sidan och og figgen på den andra sidan, kommentaren av domarna var ungefär så här "hon tycker i alla fall om att springa" och sen ett litet smil. Men vad gör det om hundar år, det kommer fler tåg *hihi*
Lycka till på nästa tävling och så ses vi på lägret!

2007-03-30 @ 18:42:40
URL: http://www.foggensnelly.com
Postat av: Anonym

Super Grattis till uppflyttningen! Bilder på Ceta finns påwww.bolteus.se
http://www.hungarianpetnet.com/shop/index.php?act=viewCat&catId=6 Här är länken till dekalerna!

2007-04-08 @ 17:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback