Förhandling...

Tänkte på det efteråt att det kan vara  "farligt" och kan missförstås att skriva ut sådant som ex förhandling man tar för givet att folk förstår vad jag menar men det är ju inte lätt om man inte känner mig. Så vad  jag menar med förhandling är inte  = Ådalen31 utan det är ett Nej.  

Då till dagens träning började med sök. Ceta var lite "trött" inte riktigt samma fart som det brukar, hon fick två tomslag och resten figgar. Sedan tog Anette och Dilda ett skyddspass innan manegen och det är bara att säja Grattis för det såg riktigt snyggt ut, det har du gjort bra Anette!

Sedan åkte vi till manegen och körde uppletande Eva & jag vallade och Asic var första hund 6 saker varav 2 små men det fixade han. Lilla Buhunden Hedda gick som en skållad råtta Bra Eva!!! Sedan la vi ut så slank en in på ett bananskal och körde och det gick oxå bra.

Lydnad med Asic, han har fått till sitt kryp riktigt bra sans och balans. Sedan fick Ceta sitt skyddspass och hon kändes mycket mer behaglig sedan är det alltid bra att ha en sufflör som talar om vad man skall göra och inte göra:)) Bevakningar gick fint och sedan ett fasttagande där figgen var lite oklar och säjer att vi kör tjuvstartsträning och innan han sular iväg så säjer att du skickar mellan dom bokstäverna och då var Lena lost varvid Ceta ser sin chans att sticka men fick ropa in henne och göra om och då satt hon kvar och inget tjafs efter heller.

Sedan lydnad med bägge igen Asic gjorde utomordentliga apporteringar, ngt sämre inkallande med st och lägg. Ceta körde jag igenom lägre programmet förrutom hopp och skotten på platsen och det ser helt ok ut.

Därefter åkte vi och la spår på ängarna, nu var Ceta trött men bra början sedan något flackigt för att avsluta med bra drag i linan.

Det har varit en riktigt bra dag så nu blir det lugnt fram till helgen på träningsfronten.

Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Eva m buhundar

Ja, hon kan allt mitt lilla bus :) Vi får bara hålla oss från "sorkängarna" tills hon blir säker på vad hon ska göra, annars är risken att hon kommer in med fel "föremål" :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback