Kass på uppdatering

Ja tiden går fort ibland lite för fort. Har tränat på en del förra helgen körde jag platsliggning med skott i trädgården med både Asic och Ceta och det funkade jättebra, passade även på att köra ett uppletande annars var helgen jättelugnt. Var ute och bowlade med släkten på söndag eftermiddag och middag efter det. Jättekul att bowla men det kändes dagen efter!

I onsdag var vi ute och tränade istället för manegen helt underbart väder även om det blåste lite kallt. Vi började med Söket sedan till klubben och körde skyddet. Det kändes mycket bättre får jag säja, kontrollen sviktade bara några gånger och det är ju ett stort framsteg från att sviktat mest hela tiden!

Har kört igenom både Asic och Ceta i lydnad varje kväll om inte i trädgården så på olika klubbar. Skönt nu innan tävling speciellt när Ceta som ligger närmast tävling rusar förbi hindret istället för att göra ett återhopp:(  Men som sagt en vecka till att träna på.

Annars känns hon helt ok,  tur att man iallafall kan köra skydd ett par gånger till innan tävling får utnyttja Mr P och uppfödaren.

Tänkte jag skulle träna lite bevakningar på mig själv. Så jag la Asic för han har aldrig brytt sig om ärmen och sätter Ceta väntar en stund och sedan gör en förflyttning. Det slutade med att jag hade 2 mallar som hängde i ärmen men bägge släppte backade ut och skällde. Så det var bara att gå ner med ärmen till bilen igen. Tur att inte den lilla "sura" hunden blev förbannad!

Här kommer lite kort från träningen i onsdags  Ceta innan start
image54

Fasttagande eller något liknande ser mest ut som hon håller på att bryta ryggen!
image56

Ett litet upphopp
image57

Lilla Dilda som har bråttom ut i position:))
image58

Må väl
Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback