Så har man fått sin första smäll...

I onsdags började vi med ett sökpass i snögloppet. Ceta gick raka fina skick och bra markeringar. Det enda som finns att klaga på om man nu måste göra det:)) så var det att hon på 4-5 skicket står superfokuserad rakt ut och samtidigt som hon startar sätter hon ner munnen som en snöplog och tar med sig på vägen. Inte så att hon går ner i tempo men iallafall det där får vi tag ta i nästa år för nu är nästan snön borta och det får inte komma någon mer nu!

Sedan till manegen och körde lydnad med Asic och ett pass skydd med N Ceta. Började med transport i korg, när man är orutinerad som mig så har jag lite problem med 1 1/2 m bakom så jag går superkoncentrerad och kollar uppfödarens fötter swich så får jag en smäll! F-n va arg jag blev, men insåg att jag låg nog för nära men samtidigt tror jag att han såg att jag absolut inte var med och låg för nära så han såg sin chans!!

Transport nr 2 blev jättebra istället då kollade jag inte ner i marken! Sedan fasttagande och bevakningar. Det känns jättekul att det går framåt sakteligen och att jag har mer kontroll på N Ceta.

Nu skall vi till Stormvallen och träna i helgen skall bli kul med ny figurant!

Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Haha, jag antar att det gäller att passa på att ge dig en smäll medans en chans ges ;). Nu är det bara för dig att ge igen! Det kommer du ju att göra när du får chansen om jag känner dig rätt :))
Ha det så kul i helgen!

Postat av: Ingrid

Haha, ja det gäller att passa på att ge dig en smäll när chans ges ;)
Gissar att du nu bara väntar in ett bra tillfälle att ge igen :))

Ha en bra helg!

2007-03-02 @ 22:26:10
URL: http://www.bapsi.net
Postat av: Ingrid

Oj oj, andra gången gillt verkar det som, försökte skriva förut och då kom inte inlägget in men nu verkar ju bägge ha kommit med. Då kan du i alla fall inte ha missat mitt budskap! ;)
Have it nice, fågelbajs...

2007-03-02 @ 22:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback