Akuten på morsdag!

Ja inte för att det var morsdag det gjorde väl inte så mycket men att bara sitta där i alla dessa timmar. Det började med att dottern var ut och gick med Asic, kommer bort till ett ställe där en big Rottweiler bor och tydligen bor han där själv:) för ingen reagerar fast hunden bara står och kastar sig på staketet, Asic gjorde ett rykande mot staketet och Ia rycker tillbaka varvid hon tappade fotfästet i gruset  och landade rätt på knäet. Men hon gick ytterliggare 40 min (hon har en viss tid som hon måste gå!) När hon kom hem hade hon lite ont men det går över sa hon. Så jag stack iväg för att köpa lite blommor och mannen var hemma. Efter jag köpt blommor ringer han och säjer att han kör upp henne till Akuten efter ytterliggare 10 min ringer han och ber mig vända för hon svimmar och ambulans var inringd men det kan ta tid! Jag hem som ett skott och ringer Mr P på vägen som varit i branchen och rekommenderar mig att ringa igen så uppgraderar dom pga att hon svimmar. Men när jag kom hem ville hon absolut inte åka ambulans så det var bara att göra om 940 till en form av ambulans. När vi åkte ett par hundra meter så kommer ambulansen som vi avbokat men jag stannar i vägrenen och stoppar dom för hon hade ont som tusan. Sedan tog det totalt 8 timmar så hade dom röntgat och tappat knäet på 4,5dl vätska sedan får man se på nästa kontroll om det kan vara korsbandet som har gett sig. Men att det skall ta sådan tid, dessutom höll hon på att svimma på toa och jag ringde efter hjälp 6 gånger inte en dj-el dök upp och till slut kom en gående i korridoren och när jag frågar henne om  hon kunde hjälpa mig så svarar hon Egentligen inte men då exploderade jag så hon kom med en rullstol så man kunde få in henne på rummet igen.  Va månne detta sluta!!

Idag har det med andra ord varit lite lugnt, men fick ett litet anfall så hundarna iallafall fick köra ett uppletande med 7 föremål till varje och det får dom vara nöjda med för dagen.

Nu börjar tiden för läger, skall bli så himla kul att träffa alla trevliga människor från vårt avlånga land.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse & Stina

JA, sjukvården är verkligen i "akut" läge! Man blir bara heligt förbannad! Man får nästan vara läkae själv idag för att veta att man får rätt vård.
Jaha, så var "läger-Lena" i farten igen?! Hehe!
Ha det så gott så hörs vi!

2007-05-28 @ 22:29:21
Postat av: Josefine

Usch stackarn! Hoppas allt är bra med henne nu iaf!

Postat av: Malin

Usch då stackare. Hoppas det blir bra. En tuff dotter du har!

2007-05-30 @ 15:16:36
Postat av: Kerstin

Hoppas dottern mår bättre nu, hur vore det om folk kunde ta hand om sina hundar!
Vi syns snart, ska bli jättekul!
Kram Kerstin

2007-05-31 @ 18:16:31
URL: http://www.foggenskennel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback