Dunungen har blivit en Skata!

Ja så har ytterliggare en helg gått. Men man har ju haft lite tur med vädret iallafall igår och idag har varit jättefint. Har varit förkyld hela veckan så det var har varit några dagar i lugn och ro.

Vi hade en uppvisning från klubben i onsdagskväll som jag tror blev uppskattad. Sedan var jag hos uppfödarna igår och tränade och det var väl ömsom vin och ömsom vatten. Kan säja när Skatan gick ut på plan så var den hennes:( Så vi malde på och tillslut när hon hade skött sig bra kom överfallet och det var riktigt bra. När vi efter stund kom till tjuvstart Modprov vilket egentligen säjer sig själv vad det är men i detta läge när figgen sticker och Anette säjer skicka, SÅ SKICKAR JAG!! Försökte skylla på förkylningen men fick bara höra att detta har hänt förrut. Hur blåst får man bli:) Men sedan körde Tjuvstart igen och det gick bra och denna gång skickade jag inte:)) Nä nu skall det samlas ihop ordentligt men vill samtidigt ha hennes läckra uppsyn hur det nu skall gå till?

Gjorde spårupptag med bägge, Ceta var nollställd när det var på äng och Asic tog bakspår! Sedan körde lydnaden först med Ceta högre klass och sedan med Asic med focus på framåtsändandet.

Idag när förvandligen blev till fullo så stack Skatan nerför trappan till garaget, det är något som dom ABSOLUT inte får gör. Asic den duktige stannade ju givetvis kvar. Men Skatan fortsatte ner till Stackars Luke som kom gående med sin husse på gatan. Nu hör till saken att jag var inne så det var stackars mannen som fara efter. När jag väl kommer ut i pyjamasen så talar husse om att han verkligen visat var skåpet skall stå:)) Ja tänkte jag såg igenom fönstret hur du skällde på henne och hon tog verkligen detta till sig skulle inte tro det.

Sedan var vi iväg och körde lite sök och där vilar inga ledsamheter, körde mycket tomt idag och hon löste det jättefint. Tränade lydnad hemma med bägge.

Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Anna & Nelly

Dom é ju för gulliga dom här mallestrutt brudarna, tar gärna lite skit emellanåt bara för att få göra lite bus fast dom vet att man inte får...ibland är dom inte bara gulliga...
Ha det gott // Anna & Nellansnällan

2007-05-21 @ 18:19:43
Postat av: Kerstin

Men har du en ny hund? ;-)*L*, Skatan, det måste vara en ny liten busig en, eller kan det vara så att den lille N Ceta har fått byta namn? he he *L* Nåja, inte alltid kul med små malleflickor faktiskt! I helgen bär det av till Skåneland och MH, ska bli jättekul och se hur min lilla dam sköter det.
Nu är det bara några dagar veckor till Karlsborg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback