Lite uppdatering.

Har varit lite slapp med att uppdatera det blir så ibland. Men veckan som har gått har varit blandat med spår, upptag lite sök lydnad, skydd och uppletande. Fick till en riktigt fin transport inför dubbelretningen så jag var himla nöjd med lilla Ceta, sedan fick jag en smäll igen och blev lite jädra irriterad som förra gången. Men jag lär mig nog avstånd någon gång. Asic har fått upptag och korta spår samt uppletande.

Var i Falköping i söndags och körde en elittävling fick börja med lydnaden! Värmde han ordentligt och han var taggad på men ändå med mig. Men när vi kom in på plan så blev det inte riktigt så bra som man vill. Ink och framåtsändade trodde jag skulle gå åt skogen men det hörde till dom bättre momenten:) Vi fick ihop 257p så vi hade tappat en del. Sedan ut till spåret, såg ut att vara ett jättefint upptag så när jag släpper på Asic så seglar han iväg och helt plötsligt försvinner han. Det var spår efter skogmaskiner i nästan hela rutan så något rakt och fint upptag blev det inte men rätt håll så 8,5-9, tappade en pinne på spåret tyvärr. Sedan hade vi bara uppletandet kvar och Asic går in och gör det så himla fint så jag fick riktiga rysningar 10-10. Så det var en glad matte som åkte hem iallafall.

Idag har vi tränat lite lydnad härhemma börjat med framåtsändande och ink med ställ på Ceta. Det blir nog bra när det blir klart. Sedan tog jag cykeln och cyklade några km med dom. Skall till Norge på kundbesök imorgon så då är det bra att dom är trötta.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse & Stina

Gu, va´effektiv du är! Hur orkar du? Träna och tävla 2 hundar med fina resultat, träna dom i stort sett varje dag och sedan cykla med 2 hundar!
Var får du all energi ifrån egentligen! Väntar på ett bra tips till energikäölla! Ett flak med "Red Bull" eller?
Ha det gott!
Susanne

Postat av: Heléne och Zico-Bus

Hej,
Tittar in för att önska en trevlig helg!
Grattis till det fina uppletandet - det är sådana minnesbilder ska man a bevara och ta fram när man behöver lite mental träning. Det har jag i alla fall hört någon gång :D Vår senaste tävling däremot, ska man istället sudda bort så fort som möjligt.... jag jobbar på det!
/Heléne

2007-05-11 @ 12:13:12
Postat av: Susanne & Ipse & Stina

Tackar även jag för en trevlig träning idag. Himla kul att se hur Asic och Ceta utvecklats. Som sagt, det var ju ett tag sedan sist!
Måste bli oftare!
Ha en skön helg!
Susanne

2007-05-11 @ 20:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback