En veckas uppdatering

Ja det har hänt en del sen sist! Kan börja med Högre skyddstävlingen i Bjuv. Carina och jag hade bestämt att åka ner dagen innan. Jag ringde och bokade rum på ett Bed & Breakfast. Fick en känsla av "huset som Gud glömde" och jag varnade Carina. Men vi skulle sammanstråla på klubben efter jag varit och kollat stället. Men dom var så mysiga och supertrevliga men det var lite konstigt att sitta i undervåningen och dom var på övervåningen i ett radhus. Det var helt ok att ha hundarna lösa men nä där gick nog gränsen katt hade dom dessutom. Men vi satt och tjötade och åt chips med dip en stund på kvällen och rätt som det var dök grabben upp utifrån och hejade så käckt. Kan bara tänka när ungarna var i den åldern så var det allmänt krig om vilken kanal vi skulle kolla på, i detta huset hördes inget alls. Fel uppfostran här i huset kanske:)) Åter till tävlingen. Vi började med spår som gick i bokskog, vilken lycka Ceta var ca 8 mån när jag körde det sist. Släpper på henne och hon gick iväg sedan la hon till med en panterstil gick bara och undersökte, stannade och jag trodde det var en apport men det var hjortskit jag fräser till henne då flyger hon iväg och kollade på mig som om hon glömt att jag var med. Så spåret blev det inget med, tänkte bryta men en domare tyckte fortsätt du, räkna på det du kan klara dig. Va fasen hade jag åkt så långt så kunde jag ju iallafall köra uppletande oxå. Och där fattade hon nog inte riktigt vad hon gjorde förrän hon hittade första föremålet, då plockade hon in dom andra raskt efter varandra. Tugg på ena och taskig avlämning så dubbel 8. Och då kände jag va sjutton jag kör resten oxå om hon inte tokar till sig på lydnaden, då går fröken i och gör den bästa lydanden hon gjort i högre. Sedan till skyddet, hon gjorde iallfall bettförsök på fasttagande och släppte inte på modprovet, men det får nog jag ta på mig att jag kommenderar för snabbt. En tanke att ta med sig till Kind. Så det blev godkänt och är faktiskt jättenöjd med allt utan givetvis spåret. Det gäller att träna på allt här i livet:)


Sedan i veckan har det var mycket med vår lydnadstävling 18 Nov som har 50 st anmälda, men nu är det klart och alla PM utskickade.

I onsdags så körde vi lite sök hos uppfödaren, kom åter på att vi inte tränat på låda så det var bara hem till uppfödaren och köra på pumphus, jordkällare och upp i en gran så det kändes tryggt inför tävlingen idag. Tog ut Asic och körde lydnad ojojoj vad man kan hitta på när man inte kör lydnad så ofta. Nora hade sin lille Emil ute och Asic bara älskar labbar så han tappade konceptet några gånger. Fick blodad tand så han fick ett lydnadspass på kvällen oxå och han gick som en klocka.

Så torsdagen blev det åter lydnad för Asic nu börjar det likna något, nu börjar man känna igen honom. Ceta fick en genomkörning på högre klass.

Fredag var det lång arbetsdag och kalas hos mamma.

Så imorse var det upp tidigt för att åka till Stenungsund och köra Högre Sök. Vi var totalt bara 6 st, 3 Hgr och 3 Elit. Vi drog startnr 3 och började med söket. Hade i åtanke att dom 2 första slagen vill jag ha bra men det ville inte Ceta så dom blev lite grunda. Men därefter gick hon som tåget, rakt ut och lyssnade när jag ropade så där avslutade vi med dubbel 9. Lydnaden  gick oxå jättebra liten fadäs vid framåtsändadet och tungen men vi avslutade med 246p, bara uppletande kvar och där fick vi 9,5 av bägge domarna. Får bara säja om denna lilla dam att hon bjuder verkligen till, finns inga problem för henne och det känns så himla gott. Nu har vi Högre Skydd i Kind kvar sedan har vi tävlat färdigt till nästa höst. Givetvis kommer vi att träna på elitmomenten inför hösten2008 men hon kommer att få en lång och lugn period valparna.

Fick PM från Landskrona och vi kom med på lördagen både jag, Jeanette och Ullis från Stockholm skitkul. Blir en kamp mellan Lindjax, Foggens och Lei-Anns:)) Så nu laddar vi inför det, tur att vi skall ha träningshelg nästa helg så man är i högform inför mötet:)
 

Nu blir det en lugn kväll med god mat och säkert lite vin oxå.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Jeanette & ÅsaPåsa

Ett JÄTTE GRATTIS ifrån mig och Åsa. Ni gjorde verkligen en kanon dag.
Nu laddar vi inför Landskrona och jag ser verkligen fram emot kampen :-)). Hmmm skall nog lägga in om semester veckan innan. Det blir nog vår strategi :-))

2007-11-03 @ 19:21:16
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Vad ska man säga? Ni är bara så grymma :) GRATTIS till uppflyttningen SÖK Elit! Vi är bara lite avundsjuka :D
/Heléne

Postat av: Susanne & Ipse

Nämen ser man på! Uppdaterat varé här! Ja, jag säger Grattis! igen då och håller med ovan att ni är allt bra Grymma! Må så bäst!

2007-11-03 @ 21:23:46
Postat av: Eva m buhundar

SUPERGRATTIS!

2007-11-03 @ 22:06:14
Postat av: Ingrid

Oj oj, ni ligger verkligen i! Grattis till uppflyttningen!!!

2007-11-03 @ 22:59:45
URL: http://www.bapsi.net
Postat av: Anna & Nellan

Super grattis till uppflyttet, elit sök ja jag säger å det, hur grymma är ni egentligen...*hmhm*. Det är väl tur att Ceta skall ha valpar i vår annars hade det blivit jobbigt på SM-2008, förmodligen hade du kvalat in med två hundar i den farten ni har *hihi*. Ses nästa helg så ha det gott tills dess

kram från oss!

2007-11-04 @ 09:19:56
URL: http://foggensnelly.com
Postat av: Robban & Clippa

Grattis!!!

Ni imponerar verkligen. Jag kommer igen till våren.
Ha det bra....

Robban

2007-11-04 @ 19:38:33
Postat av: Anna å 744:an

Mega grattis!

Ni är verkligen så himla duktiga, hoppas att vi ses snart :)

Kram Anna och Dagny

2007-11-05 @ 15:45:12
URL: http://www.dengilidengan.se
Postat av: Marianne

Grattis Lena och Ceta.Vi kom inte med i Landskrona.
Men vi ses i Karlsborg i december.
Jättefina bilder Pellevet hade tagit, eller? Haha!!
Ha' de'
Kramar Marianne och Lorken

2007-11-05 @ 18:58:18
URL: http://www.klyft.nu/lork
Postat av: Kerstin

STORT GRATTIS TILL ytterligare en elitklass!
Syns på fredag!
Kerstin

2007-11-06 @ 20:01:11
URL: http://www.foggenskennel.com
Postat av: Malin

Supergrattis till uppflytten!! Bra jobbat! Spännande med valpar på henne. Hoppas många hamnarhä i gbg så man kan följa upp dem lite :)

2007-11-07 @ 16:10:52
URL: http://bruksras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback