Åter från Norge

efter en helt underbar helg. Förra veckan blev det ingen hundträning överhuvudtaget helt otroligt:) Först Kumla i två dagar, sedan mycket att göra på jobbet så en sen kväll hemma framför datorn. Jobbade torsdagen och drog sedan till Norge.

Jag lämnade hundarna på hundpang när jag var i Kumla för dom skulle spränga på grannens tomt och då ville jag inte att hundarna skulle stå i hundgården. Tyvärr hade Ceta för 1 1/2 vecka sedan strimlat en kong så hon spydde lite innan jag lämnande henne och då kom lite gummiploppar. Så när jag ringer hundpanget för att höra hur hon mår så var det inte jättebra, hon gick gärna med för att gå ut och gå men ville inte äta. Fasen tänkte jag nu blir det Blå Stjärna och operation men bestämde att avvakta och då spydde hon upp två rejäla bitar av kongen och sedan var allt över. Så nu skall lilla fröken inte få ha en leksak själv och leka med, men fy vad nervöst!

Som sagt Norge var kanon, det var riktigt fint väder och trevliga människor. Och vi körde sök, lydnad, upplet och spårupptag. Hade tänkt att lämna Asic hemma men med tanke på sprängningen så fick han följa med, och vi körde sök och han gick som en skållad. Har lite svårt att köra två hundar när alla andra kör en men det var helt ok och vi var inte mer än 4 i varje grupp. Så nu kanske det blir en liten Elit till våren när Ceta är mammaledig och jag "bara" har en hund, stackars Asic vad han kommer att få träna:)

Kom inte med till Höganäs fick jag besked om och jag blev inte jätteledsen med tanke på allt tävlande vi har gjort. Så nu är det bara Landskrona kvar för Asics del, Ceta har några kvar så hon får ligga i lite till.

Nu packas det för fullt här i huset, för hundarna skall på hundpanget imorgon och vi drar till Turkiet på onsdag för en veckas semester. Helt underbart.

Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse

Tjenamors!
Vad härligt att få åka till Turkiet. Man blir ju avundsjuk! Sola, bada och slappa, men hur ska du klara dig utan hundträning!? Det blir väl att köra med stackars Bosse? Nä, jag skojade bara!
Ha en riktigt skön semester om vi inte hörs!
Kram/Susanne

Postat av: Heléne och Zico-B

Semester - vilken lyx! Hoppas du får trevligt och inte saknar dina fyrbenta kompisar alltför mycket! Jag får väl försöka planera in Landskrona-tävlingen och vara lite hang-around, som förra året :D
/Heléne

2007-10-09 @ 14:03:29
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: Kerstin

Å, nu blir jag allt lite avundsjuk jag också, jag vill också åka på semester! Men jag får allt vara hemma och skriva tenta *snyft*. Ha det så jättemysigt, så syns vi i november, det ska bli mycket trevligt!
Kram Kerstin

2007-10-09 @ 22:44:21
URL: http://www.foggenskennel.com
Postat av: Anna & Nelly

Ååå vad skönt att åka till solen :) Vi längtar oxå, ska åka i november, så då får vi oxå lite sol:) Ha en bra semester så ses vi!

Kram kram

2007-10-12 @ 09:42:54
URL: http://foggensnelly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback