Asic´s bästa lydnad någonsin!!!

Ja, nu har helgen gått och fort som bara den.

Veckan som varit blev det lite spår på stubb inför dagens tävling, samt spår, sök, lydnad och skydd hela onsdagen. Det gick riktigt bra förrutom den förb... dubbeln. Nu går hon fina transporter ja ja hyfsade iallfall sedan när vi passerar gruppen tittar hon på mig och det kan jag tycka är lite bra det är nästan som hon frågar ska jag ska jag men det som inte är bra det är att hon tycker när inget svar kommer då drar jag och då givetvis för tidigt. Men vi fick till det bra och hon gick utan dubbelkommando och inget "klamp" från figgen rätt på bara. Har försökt att tänka ut något lite extra kommando men än så länge har jag tunnelseende när det gäller det momentet så vi får se vad det blir i framtiden.

Igår var vi och tittade på skyddstävling hela dagen många uppflyttningar och fina kvalpoäng. En jättebra arrangerad tävling som Schäferklubben anordnade. Berit och Icy blev uppfl till Hgr skydd, Anette och Dilda till Elitskydd och Sverker & Buttrix fick Cert så då blev han SBCH samt 709p Jättegrattis till Er alla! Det kom ner en kille från Sth för att titta på Ceta och ev valpar nästa år. En jättetrevlig kille så det kan nog bli jättebra, sedan var det ett annat par som oxå fick kika på henne som oxå är intresserade. Kul att folk tycker om henne lilla skruttan!

Så imorse eller natt vad man vill drog jag och Asic ner till Lomma för att köra Elitspår, lite synd är det om han i och med att Ceta löper, äter ingen och är allmänt lite snurrig. Men jag lämnade henne hemma så vi fick vara ensamma iallafall. Väl nere i storm eller halvstorm kanske man kan säja, vi drog 4:an kändes skönt med tidigt startnr för man började att sega ihop lite. Jag rastade Asic innan och skulle skoja med honom och klappar om han så fick han en glasartat blick och började försöka fånga mitt ben Hej och Hå lille gubben sånt är aldrig bra att göra!

Så till spåret inte full fokus precis så när jag skickar iväg honom så rusar för att sedan stanna och rusa tillbaka till mig så jag skickad honom igen då gick han ut och tog rätt håll. Det var en stubbåker med jättehöga gödsel högar i, men det bekom inte honom däremot små blå blommor snusade han på och fick lite komauttryck. Men han jobbade sig vidare och vi fick in 6 + slut. Därefter uppletande oxå där lite koma men 8,25 fick vi där.

Så inför lydnade tänkte jag att nu värmer vi upp ordenligt med mycket skoj och klappar, så när det var vår tur går han in och gör 276,75 bara så gott. Så dagen slutade på 585,25 och 3 plats. Totalt var vi 12 st men 6 bröt efter spåret. Så det känns trots allt lite bra men dom blå blommorna kan jag inte glömma undrar vad dom luktade:)

Tack Helené och Lotta i Lomma för trevlig sällskap:)

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Asic är nog som tjuren Ferdinand - det är gott att lukta lite på blommorna ibland. Det var himla skoj att träffa er idag och lydnaden var så fiiiiiin!
Det finns lite bilder - inte från lydnaden - men väl från pallen, på länken ovan.
Ha det gott - hoppas vi hörs och ses snart!
/Heléne
Är rätt trött jag också just nu, så om det är lite felstavat här och där, sa håasppa jag du ite blar lisen.

Postat av: Asta

Grattis till cert i elit-spår!!! Bra jobbat!

2007-09-02 @ 21:38:42
Postat av: Malin

Bra jobbat! Ni är så himla duktiga!!!

2007-09-02 @ 21:45:56
URL: http://bruksras.se
Postat av: Anna & Erik

Grattis till ett superresultat och Cert i helgen! Inte illa när man har Ferdinand med sig och löptik hemma...han é så duktig Asic & vilka lydnadspoäng!
Kramar från oss!

2007-09-03 @ 07:40:06
URL: http://www.foggensnelly.com
Postat av: Kerstin

Jättegrattis!!! Vad sägs om en date redan i november? Vi hörs närmare om det!
Kram Kerstin

2007-09-03 @ 10:22:19
URL: http://www.foggenskennel.com
Postat av: kerstin johansson

hej lena.
vill gratta dig för dina fina framgångar. som sagt det e inte lätt att ha två tävlingshundar på en gång men du lyckas ju kanon.
ha det gott.
kerstin o ditra

2007-09-03 @ 13:02:37
Postat av: Marianne Andersson

GRATTIS Lena och Asic till certet
Kramar Marianne och Lorken

2007-09-03 @ 19:13:00
URL: http://www.klyft.nu/lork
Postat av: Susanne & Ipse

Grattis! Och du, jag har bild på John Cleese! Vågade inte sätta ut den, men jag kan maila dig den om du vill!? Hehehe!
Vi hörs!
Kram Susanne

2007-09-03 @ 22:23:26
Postat av: Elin

BRA jobbat!! Jag är döimpad av er :D... Grattis grattis...

2007-09-04 @ 21:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback