Åter en dag med tävlande!

Idag var det Asics tur att åka iväg. Ceta fick stanna hemma hos husse som legat magsjuk hela natten så man vaknade varje timma men det är ju inget mot att vara magsjuk även om jag tänkte andra tankar i natt:)

Iväg till Mark iallfall, drog nr 4, plats och sedan ut till spåren. Fick vänta en stund nedanför rutan så Asic startade sin laddning lite väl tidigt. Upp till rutan och skogen var helt underbar mossa,  lingonris och mjuka fina kullar. Skickar ut honom och han går alldeles rakt tar spår åt rätt håll (vet jag nu i efterhand) sedan slaknar linan så jag kollade över kullen för han synes inte då står han och rister sig och precis som han kom på vad han skulle göra så klipper han bakspår:( Så det var bara att vända honom och fortsätta men alla pinnar med och den snabbaste tiden jag någonsin har går 21 min inte konstigt att man var lite varm med två flieströjor:)

Därefter lydnad och det var inte den bästa han har gjort, en hel del slarvfel typ satte sig upp på krypet vi halten:( Så lydnaden stannade på 251,25 inte bra men när man ransakar sig så kanske han hade behövt lite mer än 10 min i tisdag. Har en förmåga att tro att det sitter som en smäck på honom men det skall man inte tro. Men är stolt över våran 9 på framåtsändadet iallfall:)

Därefter uppletande på äng och det blåste en hel del, men det fixade han galant så 10-10. Totalt för idag 577,5 och 4 av 14. Så nu blir det Höganäs nästa i slutet av oktober.

Nu skall vi eller rättare sagt jag smaska Chips och kolla sista Beck innan sängdag som lär bli tidig idag!
Må väl
Lena 

Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Wow!!!!!!!!!!!!!
Fattar inte hur ni kan om och om igen gå in och göra så bra tävlingar :D Jo, jag vet, att du ville ha framspår och en 10:a på krypet, men ändå! Ni är bara så suveräna - liksom lite MÅLBILDER för oss :D
Njut av Beck och sov sen så gott !
/Heléne

2007-09-23 @ 19:38:24
Postat av: Kerstin

Massor av grattis!! Ni är så duktiga, inte alla som har två elithundar igång samtidigt!!
Det där med att sova, det får vi väll göra på hemmet sedan...
Syns i november, ska bli jättekul!
Kramisar och grattisar!
Kerstin

Postat av: Anna & Nelly

Jag blir så grymt imponerad...ni fortsätter ju att göra helt superbra ifrån er tävling efter tävling...
jag skulle verkligen behöva hitta knapparna på den här madamen i lydnaden men jag får inte till det :( men det är väl bara att kämpa vidare...ska sätta mig ner och klura lite...eller rättare sagt mkt :)
Kanske kan få några tips av dig i november...
Kram kram

2007-09-24 @ 17:26:17
URL: http://foggensnelly.com
Postat av: Anette

Massor av grattis från mig med, ni är fantastiska:)!
Vi syns på onsdag!

2007-09-25 @ 11:58:01
URL: http://www.lindjax.se
Postat av: Anna å 744:an

9 på framåtsändandet är helt grymt bra!! Nästa tävling kommer framspår och 10 på krypet, vi håller tassar och tummar för er här i småland.
Hoppas vi ses snart!
Anna å Dengilidengan

2007-09-26 @ 12:51:25
URL: http://www.dengilidengan.se
Postat av: Viktor

Fan vad du rockar morsan... Saknade hundarna och er der hemma sa gick in a kollade lite her nu.. Rett roligt att lasa i 5 min men sen sa vart ju smaken som baken :D... Men asic a ceta verkar ju dom basta iaf :D
Aja love you and the dogs :D puss

2007-09-30 @ 05:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback