Ceta Godk Högre skydd

Nu känner man sig rätt mör efter en diger vecka. Möten, SM fest och planeringen inför våran skyddstävlingen.

Så i måndags var det dags att reka spår, området visste vi, jag rekade 2 elitspår som sedemera blev 1 st och även lite förändrat:) Sedan på tisdagen var det dags att skriva på pinnarna, göra tidschema (tur att uppfödaren höll i den biten) Onsdag var det ytterliggare en koll på spåren och sökbanan. Vi fick kört några slag oxå, och därefter medlemsmöte på kvällen.
Torsdag fick hundarna varsit ängspår och uppletande. Fredag var det SM fest för alla våra SM-deltagare jättekul!
Så igår fick vi ett genrep inför dagens högretävling och även lite lydnad kändes helt ok.

Så morgonen började tidigt i dag skulle ner till Halmstad. Hämtade upp kompisen i Kungsbacka som skulle med som support. Vi var ensamma i högre så det var startnr 1 som gällde, 4 elithundar hade kommit till start. Börjar med plats som gick jättefint. Därefter ut till skogen för spår upplet och avsök för dom som skulle göra det. Spåret gick bra, men hade lite svårt i början för dom visade mig en bit ifrån spåret att riktningen är ditåt sen när man väl står där så är man lite osäker. Så början blev lite svajig men sedan gick det bra betyg  9-9. Därefter till uppletande rutan som var jättekul, nerförslut och en massa mossa och stenar, 4 föremål där med avdrag på sista pinalen som var ett plaströr så 8,5-8,5. Sedan var vi klara i skogen så jag och Jeanette stack till klubbstugan och körde lydnad, kändes bra att få visa Ceta vimplarna:)

När avsöket var klart körde vi igång med lydnaden vi skrapade ihop 230,25p och det en rejäl höjning sen förra veckan. Så var det "bara" skyddet kvar. Fick ta tag i en kompis därnere så vi fick värma upp med lite korgtransporter. Sedan var det genomgång av banan och hör och häpna jag var inte alls så nervös. Hämtar lilla Ceta på med korg och in på plan och ställer upp och tl frågar om jag var klar, då kom dom på att dom behöver mer folk inför dubbeln, så dom började ropa in ett par av publiken, då kände jag att nu kan vi tappa hela konceptet. Så vi vände oss om så hon inte skulle fokusera på någon av dom som ställde sig i gruppen. Men sedan var det klart och vi började och det kändes jättebra. Hon var lagom taggade och fokuserade på figgen hela tiden och avvärjde bra oxå. Fasttagandet var mindre kul, jag laddar på henne sätter henne och tänker bara hon inte tjuvar nu men hon satt så fint, skickar henne och när hon  är 10-15 m bakom figgen så släpper en gräskocka från han skor och flyger iväg vad tror ni Ceta gör jo hon bromsar upp och sedan var hon borta. Springer jämte figgen och skäller så där blev en super 0:a. Dubbeln gjorde hon jättefint med tanke på att hon kan tjuva och fick betyg 9-8. Ärmtransporten var inte lika bra som korgen men helt ok. Sedan till modprovet som jag i ärlighetens namn inte hade kunnat säja vare sig bu eller bä om men domare och figgen kom efter och berättade att det var sen vändning som resulterade i att Ceta gick rakt i kroppen på honom, föll i backen (det såg inte jag) flyger på igen och släpper inte när jag säjer till utan det får bli DK och jag hör att hon är redigt förbannad på honom. Så kontenan av denna där blev 509,25 och GK.

Känner mig himla nöjd med allt och framför allt för min egen skull att jag höll ihop kändes helt underbart, och jag tog alla tillhyggen jag skulle ta, det är sånt man drömt marddrömmar om men det fungerade jättefint. Så nu satsar vi till Bjuv istället och hoppas att fröken inte tittar efter gräskockor eller att figgen vänds lite bättre:)

Nu blir det Kumla i 2 dagar som straff för denna dag:) sedan drar vi till Norge i slutet av veckan för sök och spårträning.

Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Det känns som om jag borde gå en kurs i "svensk-skydd" :D Är inte helt med i allt du berättar.... men jag förstår ändå att det var en jordkoka som ställde till det lite grand och sånt känner vi igen :D Typiskt sånt man inte kan träna på i alla fall! När ska du till Bjuv? Vi ska dit nästa helg och tävla sök.
Ha en skön söndagskväll!
önskar Heléne

2007-09-30 @ 19:32:24
Postat av: Jeanette & ÅsaPåsa

Såg samlat och bra ut idag. Det känns verkligen att ni är på rätt väg. MVh från Supporten som var med från tidiga morgonen. Åsa tackar för lydnadsträningen u när matte inte kan

2007-09-30 @ 19:35:22
Postat av: Malin

Stort grattis bra jobbat. Bara lite smådetaljer låter det som. Blir det inte tekniskt fel eller något sånt om de vänder upp för sent? Nästa gång tar ni det!

Postat av: Anna & Nelly

Låter som ni gjorde en riktigt bra tävling, synd på fasttagandet :( Nästa gång tar ni det, hua, då blir ni giftiga...hur ska man kunna vara med på SM med två olika hundar??? Blir jobbigt för dig Lena, får äta lite superduper krubb så du blir lika snabb som stålmannen *hehe*
Vi hörs, kram kram

2007-10-02 @ 08:17:23
URL: http://foggensnelly.com
Postat av: Anna å 744:an

Hallå...
Ville bara lämna ett litet avtryck här och säga grattis till tävlingen som va bra på många sätt, i Bjuv så tar ni det...Ha så trevligt i Norge!
Kram Anna å Dengilidengan

2007-10-03 @ 09:02:09
URL: http://www.dengilidengan.se
Postat av: Anna & Nelly

Visst är det tur att vi har arbetsglada hundar, vill inte tänka på hur det skulle vara annars :(
Nu är det inga mer tävlingar för vår del den här säsongen, så nu blir det lydnadsträning och ordning å reda för hela slanten och en liten kastrering där emellan...
Kram kram

2007-10-08 @ 08:38:27
URL: http://foggensnelly.com
Postat av: Heléne och Zico-B

Sååå, då finns du och Asic äntligen på kvallistan till SM i spår. Du borde varit där för länge sedan - någon har varit dålig med att rapportera :(
Nu är frågan - när är du och Ceta där???
Ha en härlig helg!
/Heléne

2007-10-12 @ 19:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback