Ceta uppflyttad till Elitspår

Ja även denna vecka har det varit en del träning, vad skulle man annars göra:) Vi har kört både skydd, sök, lydnad och 2 spårupptag med Ceta. Asic har fått uppletande och givetvis lydnad. Det har känts hyfsat med Ceta och givetvis skitbra med Asic.

Så nu inför dagens tävling var man mer nervös än laddad, Gud vad jag saknade Asic:) Vi började med plats och lydnad. I fria följet kände jag verkligen mig som en kung hon gick så skitbra förrutom någon vid sväng men va tusan hon är ju inte färdig så 9-9,5 blev det där, inkallningen fick hon flukt på en flagga undertiden hon sprang men stannade hyfsat 8-9 sedan till framåtsändandet. Galopp ut bryter till en sakta trav alldeles rakt framför mig och öronen bakåt, jag blev alldeles lyrisk för så har hon inte gått på träning men hann bara tänka tanken så fick hon ju syn på flaggan igen och den var ju tvungen att undersökas!! Nyfikenhet är bra säjer dom men det vet i f-n! Så där fick vi 0 men vi fick ihop poängen så det räckte.

Spårupptag 10-10, spår 10-10 Upplet 9,5-9,5 vad att säja om denna lilla stumpa. Skönt att veta att hon inte bryr sig om mig om man är lite nervös. I spåret fick jag för mig att hon gått lite fel detta pga att hon nosade på en buske, så jag tar hunden och springer tillbaka en bit där jag vet spåret går och säjer spår till henne, då tittar hon på mig som att du är inte klok och spårar iväg exakt samma väg och 10 m längre fram ligger en pinne! Ja vad att säja trots att man kört en del Elittävlingar så är det nervöst att starta med ny hund. Men som sagt hon skiter i sånt!

Nu laddar vi för morgondagen med Asic känns helt underbart, lagom pirr inget hysteriskt kräkanfall:))

Må väl
Lena 

Kommentarer
Postat av: Elin

Men Lena... ni är ju bara grymma! :D Grattis!!! vem ska du tävla i V-ås nästa år då?? ;)

Postat av: Eva m buhundar

Stort GRATTIS!

2007-09-22 @ 17:58:59
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Jag blir så matt :D Du är bara så fantastiskt duktig - ja,ja dina hundar också förståss.
GRATTIS GRATTIS!
Jag är så avundsjuuuuuuk!
/Heléne

2007-09-22 @ 18:01:03
Postat av: Anna& Erik å hundarna

Super stort GRATTIS, uppflyttade till elit!
Vi skickar ett fång grattiskramar till super Lena och fantastiska Ceta:)
Kramar från oss!

2007-09-22 @ 18:22:10
URL: http://foggensnelly.com
Postat av: Ipse

Ipse säger Grattis! till Ceta som fixade uppflyttningen till ekl spår idag.

2007-09-22 @ 21:59:32
Postat av: Anette

SUPER GRATTIS! Jag visste att ni skulle klara det:)
Lycka till nu med Asic i morgon!
Vi hörs i morgon!

2007-09-22 @ 22:23:03
URL: http://www.lindjax.se
Postat av: Louise

Stort GRATTIS till uppflyttningen! Har sagt det förut och säger det igen, Ni är så himla duktiga!

2007-09-24 @ 10:48:52
URL: http://www.caseydior.se
Postat av: Malin

STORT GRATTIS Härligt jobbat av er!!!

2007-09-24 @ 14:35:49
URL: http://bruksras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback