Lite träning

Ja måndagen började med ängspår blev lite sugen efter Lomma. Men tyckte Asic trots blomnosningen hade gjort sitt när det gällde spår iallafall. Så Ceta fick ett ca 700 m lång spår med 6+slut. Det blåste en del, medan spåren låg till sig blev det bulle och dricka som snälla Eva hade med sig.

Gjorde spåruttag med Ceta måste ju ligga i inför högre nu i höst om man kommer med vill säja. Hon kutade ut valde rätt håll och iväg spårade skitfint om än något fort men plockade med sig alla pinnar.  Från 6 pinnen och till slut då gick hon ner i för mig ett fint tempo även om hon ligger på men jag kan säja att fram till 6 pinnen galopperade hon, tur att hon är liten tänk om Asic hade gjort det:) Skönt iallafall  med en höglöpande som inte bryr sig utan bara kör på får hoppas att det håller i sig.

Efter det blev det uppletande och Asic lite spånig i huvudet var väldigt vänstervriden men fick in sina föremål, Ceta plockade in 5 saker och den sista var en typ apportbock med bollar på sidorna den förstod hon inte att den var med men efter lite påhejning så kom hon farande men var inte så sugen på att lämna över den. Vi brukar inte ha leksaker i uppletandet så det var något helt nytt för henne. Det var Hedda som bjöd på sina alla saker:)

Så idag har vi kört spår med Asic som gick riktigt bra tills vi kom till ett parti där uppfödaren hade stått öga mot öga med en älg. Där tappade han konceptet lite men fick löst med lite hjälp. Plockade alla pinnar utan en skogspinne. Ceta fick ett litet sökpass och hon var lite okoncentrerad idag hon springer ut och gör det hon skall men inte med den fart och motivation hon brukar, Får väl skylla på löpet:) Vi hade ett älgtorn i rutan och där låg en figge, hon snurrade och snurrade, var framme och nosade på stegen och jag hade is i magen men till slut så satte hon sig och då kom hon på att det kliade i rumpan:)  så jag gick ut och hjälpte henne lite sedan så gjorde vi två markeringar och den andra blev riktigt bra.

Efter detta så till klubben för lydnad med bägge två, skönt med Asic att han iallafall kan koncentrera sig på detta trots henne verkligen en eloge till lille pojken, hon var het som vanligt. Skyddet gick bra till dubbeln då började jag lacka ut på henne men fick till det till slut iallfall. Men då kom det istället att hon vid modprovet när jag ropar stå stilla släpper hon och tänker komma till  mig pga av tillsägelsen innan men det slutade med att jag skrek så hela Kungälv hörde STÅ STILLA och hon stannade så fint hos figgen:)

När jag kom hem så berättade grannen att dom satt upp tälten (typ IPO fast mindre) på ängen bra då skall Asic få sig ett fyspass. Det är 8 tält så stigen blir ca 200 m och gud vad kul han tycker det är att springa mellan dessa tält, flying hela tiden och öronen bara ligger slickade mot huvudet. Tänk om han hade gjort så i skogen:) Sedan fick Ceta ett pass och det gick jättebra men har inte börjat med flying ännu men det kommer under hösten. Därefter kom kompisen hem så hon fick kört och vi körde igenom grannen, henne och mig på LKL resp HKL och det gick jättebra. Så nu är dom små liven trötta, imorgon blir det "bara" lydnad med Asic tror jag. Kanske ett fyspass på ängen innan vem vet:)

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Eva m buhundar

Vaddå 6+7??? Menar du 6+slut=7 eller? I så fall gick jú spåret bättre än jag trodde :)

Postat av: Jossan

Tackar för grattiset! Passar på att hälsa tillbaka till alla dina framgångar med vovvarna, du samlar ju in poäng lite över allt:)!

2007-09-09 @ 19:34:26
URL: http://www.bolteus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback