Nu har vi verkligen legat i

spårat så gott som hela veckan och lite uppletande på det och inte att förglömma lydnaden:) Vädret har varit strålande så man har inte kunnat låta bli.

I torsdags så blev det spår och lydnaden. Spåret gick rätt bra men lite svajigt, är mycket folk ute och går i dom skogarna. Däremot igår så gick det superfint för bägge två, körde därefter uppletande Ceta plockade in 4 föremål 2 min, tänkte mig inte för så jag körde Ceta före Asic vänjer mig nog aldrig att jag har en tik. Och veckan har ju varit lite besvärlig för honom med tanke på löpet och dag innan tävling känns kanske inte så kul att behöva bråka. Men det fick vi göra och efter det flyger han ut och hämtar dom 3 som var kvar. Så kanske det blev något gott av det iallafall.

Idag har vi varit på Lilla Edet BK och kört Elitspår. Började med plats och stege därefter var jag med gruppen som började med lydnad. Förra året var det exakt samma senario och då kan jag lätt säja att det var som att gå in med handgranat. Vågade inte klappa han under momenten för då hade han gått i spinn. I dag var han laddad men koncentrerad så det gick jättebra, totalt 271,75 på lydnaden och med tanke på domare så är jag supernöjd för dom ger inget gratis inte. Därefter spåret 10 upptag och tappar en pinne fasen oxå men kan inte komma på var för han spårade skitfint och var supernogrann. Sedan till uppletandet jag hade startnr 14 och när 12 hundar hade kört så hade bara 2 st hittat 3 föremål och resten 2 eller mindre. Vi hittade 2 st och han var inte ett dugg störd efter gårdagens tillsägelse skönt. Och han letade fint men jag tror orken tröt lite på honom det sista det är en lurig men bra bana. Så vi kom på 3 plats av 18 på 570,25. Kul för alla kom runt spåren.

Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Elin

Tack för gratulationen och grattis själva! Vilken hög nivå ni ligger på hela tiden. Gött :D... Lycka till imorgon oxå! Vi hejjar på er hemifrån...

Postat av: Anna & Nelly

Ni är så himla duktiga, vilken grym lydnad ni måste gjort!
Själv blir man ju bara bortlottad från elitspåren men det kanske ändrar sig framöver....vi behöver nog den här hösten till träning men man är ju tävlingssugen så det får bli skyddet...om man kommer med...
Ha det gött // Kram

2007-09-09 @ 19:40:36
URL: http://www.foggensnelly.com
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Grattis till ännu ett bra resultat - fast jag misstänker att du inte tycker det är tillräckligt bra :D Men det kommer - gäller bara att vara envis och inte ge upp .....
fråga mig!
Kramar
Heléne

2007-09-09 @ 20:11:48
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: Malin

Grattis till ytterliggare ett snyggt resultat! Bra jobbat!

2007-09-11 @ 12:52:14
URL: http://bruksras.se
Postat av: Jossan

Grattis till ett till cert! Vad ni är duktiga:)!!!

2007-09-17 @ 07:14:12
URL: http://www.bolteus.se
Postat av: Kerstin

STORT GRATTIS till ytterligare ett cert!
Kram Kerstin

2007-09-17 @ 13:50:42
URL: http://www.foggenskennel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback