Tiden går så fort när man har kul!

Ja, en hel del träning blev det förra veckan, i alla former. Tisdags blev vi genomkörda i Hgr med CetaFeta och det såg inte så tokigt ut. Lite het kanske men helt klart är vi på väg i rätt riktning.

Onsdag blev det sök och skydd. Fick till det jättebra för vi hade en liten pratstund Ceta och jag strax innan vi gick in och hon skötte sig mycket bra och jag med får man väl tillägga.

Torsdag blev det upptag med Ceta, Asic skulle haft det ena men hon fick ta bägge. Det första var hon inte riktigt på det klara med vad hon skulle göra men det andra var spikrakt ut och rätt håll:)

Därefter blev det lydnad med lille Asic och det känns jättebra.

Fredag hjälpte jag till att lägga upp lydnadsplanen för Elittävlingen vi hade i söndags och fick samtidigt en genomkörare med Asic även uppfödaren fick snikt till sig en. Och Asic var något het, och inför krypet så hukade uppfödaren sig antaligen för att riktigt kolla att Asic var låg tror jag. Då blev Asic så glad att han var där så han la sig inte på första kommandot, tror inte det har hänt förrut men någon gång är den första. Kom fram till att jag aldrig skall tävla där han dömer iallafall:)

Lördagen var en lugn och skön dag med glögg ute på nyglasade altanen, mysigt när det blåser som tusan ute och sitta inne men ändå ute och dricka varm glögg, det skall göras mera!

Söndagen bar det av till Tidaholm, trodde att jag visste exakt var detta låg i närheten av Mariestad. Hör till saken att jag har varit där flera gånger. Men tack och lov så var mina klubbkompisar uppe i ottan och kunde guida mig. Tack Susanne och Johanna! VI drog startnr 6, började med platsen och därefter spåret. När jag släppte på Asic gick han rakt ut och sedan höger men blev tillbaka kallad, så jag skickar han därifrån jag står då går han ut och klipper spåret åt fel håll därefter kom vi iväg. Tror att han hade någon vittring från spåret men jobbade inte ut hela vägen utan hade säkert tänkt att genskjuta. Men han hade låg näsa och det var lite konstigt men skit densamma vi kom iväg och han spårade kanonfint alla pinnar med in. Bruna pinnar i lingonris tur att man har hund med:)
Därefter lydnaden som gick rätt bra lite smågrejer men vi hamnade på 266p. Avslutningsvis uppletande där han gör ett jättebra jobb och 10/10. Så vi slutade dagen på 592p och Cert vi närmar oss sakta men säkert!

Idag har hundarna fått bad på en Gör det självhall helt suveränt att slippa kånka dom i badkar och bära upp dom. Sedan fick Ceta en miniHgr spår ett kort, uppl och lydnad och det ser inte så tokigt ut. Skillnad att köra lydnad när man precis kört spår och uppl då går det lite lugnare till.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Supergrattis till certet!
Den där "gördetsjälvhallen" måste du guida mig till...

Postat av: Heléne och MVG HKL Spårhund Zico-Bus

Grattis till ännu ett cert och förmodligen "SM-poäng". Det gäller "bara" att du fixar till ett resultat till, gärna över 600 :D
Håller tummarna!
/Heléne

2007-09-18 @ 09:28:13
Postat av: Susanne & Ipse

"Gör det själv"-hallen låter kanon. Kan man lämna in hunden där och allt görs av sig själv, eller???? Hahaha! Jag bara skoja, du får guida mig med, för det låter skitbra att kunna bada hunden på annan plats än i hemmet. Tac för idag! Jättetrevligt!

2007-09-18 @ 22:08:11
Postat av: Anna &Nelly

Jag säger det igen...jag är grymt imponerad av era resultat...ni gör finfina prestationer på tävling efter tävling, kan inte annat än att buga och bocka :)
Coolt det där med gör det självhallen...skall tydligen finas nån sån här i närheten oxå men har inte letat upp den än...men det kommer *hehe*
Vi hörs framöver // Kram

2007-09-21 @ 09:44:16
URL: http://foggensnelly.com
Postat av: Jeanette & ÅsaPåsa

Ett jättestort Grattis till uppflyttningen med ZetaFeta. Det gjorde ni kanon bra idag.

2007-09-22 @ 13:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback