Attitydsproblem!

Nu börjar man känna vår i luften. I vårt nya uterum var det 26 grader igår:) Efter att ha planterat blommor så var jag bara tvungen att gå in och sätta mig. Helt underbart tyckte jag, Asic och Ceta tyckte nog det var bättre utanför.

Sedan blev det en tur till tisdagsträningen, Asic körde jag bara saktagående med, Ceta däremot fick hela programmet. Undrar om hon är inne i en ålder eller om hon är allmänt bortskämd. Hon har en sån jädra attityd nu. Häromdagen stod hon på köksbordet, jag står och skalar potatis så när jag vänder huvudet och ser henne, ryter jag i Gå Ner. Då vänder hon på huvudet och tittar på ungefär som "Pratar du med mig eller" sedan fortsätter hon att titta ut. Så det var bara att slänga potatiskalare och lyfta ner åbäket från bordet. Likaså om man står någonstans där det är trångt så skall hon bara knö sig in, och är det lite motstånd så backar hon och tar sats för att komma förbi.

Idag var det manegeträning, körde elitprogrammet med Ceta. Tur att vi inte skall tävla i vår kan man säja:) Men klart det visste jag redan i Nov att det var sista tävlingen så hon har ju haft det lite lugnt. Men fria följet är iallafall bra:) När Anette och Dilda körde så blev jag ännu mer glad att jag inte skall tävla, för fasen va bra det såg ut. Och svansen gick på Dilda hon tyckte det var så kul, mysigt att se. Sedan Buttrix som tycker allt hans husse gör är helt kanon mysko hund:) Han går så svinbra nu, lugnt och harmoniskt har han mognat tro:)

Stackars Asic stod ensam i hundgården och när jag tittar ut så undrar jag va fasen det var frågan om. Han hade haft en "låtsasparning" plattorna i hundgården var rätt nersölade. Och när jag kommer ut så åker svansen mellan benen men röra sig kunde han inte. När han väl kunde så la han sig diskret med ryggen mot mig, stackarn. Men det var säkert Ullis fel för hon har börjat löpa och det kände han i manegen:)


Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-BB

Jisses! Jag har missat att du och Asic har tävlat. Grattis till 600 p - fantastiskt med tanke på hoppet! Oj oj,vad jag känner igen din beskrivning, med den tomma blicken :( på andra sidan hindret.
Å du, det där med gråzoner och uppfödare -- jag har inga problem med uppfödaren, men det finns en "farmor" som tjötar om det hela tiden. Fattar inte vad hon menar :D Jag som är så tydlig och konsekvent!!
Ha det gott och ge Asic en grattiskram och Ceta en godisbit (hon verkar lite småsugen)
/Heléne

2008-04-02 @ 20:48:32
Postat av: Kerstin

Det blir bra för Asic när han får bli ensam ett tag och Ceta får bebbar. Inte alltid så lätt att ha en lilasyster ;)
Ha det gott!
Kram Kerstin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback