En dag när inte allt gick som det skulle!

så nu har ytterliggare en vecka förflutit med underbart vårvärder. Två kvällar har det blivit lydnad och uppletande. La ett långt ängspår till Ceta, jesus amalia sicken fart. Det var några veckor sedan vi tränade spår, och hon blev väl skitglad att få göra något.

Så idag var det dags för Ulricehamn, start kl 8,00. Drog givetvis startnr som startade med lydnad. Det var 11 till start och 4 som började med lydnaden, suck tänkte jag. Men först plats och sedan lydnad.Enligt hörsägen så höll svansen på att gå ur led på samtliga moment:) Men givetvis han är så satans läcker, men fadäs blev det och det fick  vi i krypet. Vid halten satte han sig upp för att sedan slänga sig ner så där blev det 7:a, totalsumma trots detta på 283,5p. Så jätteduktigt, kul när publiken är alldeles lyrisk så himla kul att höra även om man känner att han är ruskigt bra.

Sedan till spåret, kanonanalys och rätt håll, sedan var det muskler vill jag lova. Gick spåret på 20 m inget tapp utan han gick som en bulldozer och jag flängde efter i linan. Är rädd att få grenar i ögonen eller snubbla men nu hädanefter är det 6-7 m bakom och får jag en pinne i ögat så får jag väl be han vänta. Så det blev 2 pinnar borta:(

Uppletandet 3 föremål 8-8, en av oss hittade 4 föremål. Så trots bulldozern är jag jättenöjd men lille Asic så totalen blev 579,5.

Ceta har varit hemma med husse och gjutit plintar till nya altanen. Hon är kanon att ha hemma tycker han. För antingen hänger hon i sitt däck och sliter och drar eller så ligger hon och biter på ben. Asic vill ju hjälpa till mer:)

Så nu hägrar Körslaget och lite annat gott.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja man kan ju hoppas att vi blir farliga förr eller senare heheh... VILKEN lydnad ni måste ha alltså.. den hoppas jag vi får se nåt tag. SM kanske? Grattis till ännu en bra tävling - trots bulldoxern.

kramar

2008-04-26 @ 20:55:37
Postat av: Susanne & Ipse

Ni är så duktiga! Man måste få göra små missar här o var och man kan ju faktiskt vara supernöjd även om man inte får full pott. Du vet vad jag menar..vi talades ju vid i telefonen. Ännu en bra tävling har ni presterat. Gläds verkligen med dig!

2008-04-26 @ 21:53:27
Postat av: Heléne och Zico-BB

Hej,
Hälsning från en annan "bulldozer", som också lämnade två pinnar kvar i spåret (eller hade de kanske bara lagt ut 5!)
Sen slutar liheterna :( Vilka lydnadsresultat ni presterar :D Grattis!
/Heléne

2008-04-27 @ 15:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback