En stackars Asic!

Det var efter mycket funderande som Götene tävlingen blev av. Asic har varit som en fyrkant hela förra veckan. Efter jag kom hem med Ceta så blev han helkonstig, han brukar vara lite pipig när hon höglöper men nu var det något helt annat. En natt stod han och skällde rätt ut, tror han kände sig lurad den lille vännen.

I lördags var vi på klubben och körde lydnad och uppletande och det syntes att Asic vädrade även om han gjorde det han skulle. Sedan var planen jädrigt sörjig och jag tänkte skit densamma går som det går det gör det iallafall.

Lördagens tävling var inställd och det kändes helt ok tyckte jag. Inte köra två dagar på raken när höglöpet precis varit.

Så det var bara upp i ottan och ge sig iväg. Drog startnr 2 och började med plats och spår. Ett helt underbart påsläpp och alla pinnar med slog rekord gick runt på 21 minuter:) Åter till klubben för lydnad, en lydnad som gick otroligt bra förrutom hoppet. När han hoppat över och satt sig, så kunde man se att han blev alldeles tom i blicken. Så när jag sa hopp sprang han runt och då upptäckte han "fasen va hände" och blev lite limmig. Domaren blev helt ställd va fasen kom han i koma eller han såg ju jättekonstig ut, ja dessa löptikar. Sedan stegen som gick bra. Vi landade på 253p och det känns jättebra med tanke på hoppet.

Sedan till uppletandet där vi fick in 3 föremål och då säjer han 1 min kvar, jag springer tillbaka till hörnet där jag började för jag såg att han vek innan på andra skicket. Väl framme ett djup andetag och skickar, Asic går spikrakt och får föremålet innan tiden ute. Domare och en ur publiken blev alldeles lyriska, så jädra snyggt, sånt genomarbetat ekipage. Jag tackade ju givetvis för det berömmet, men i min hjärna tänkte jag Ni känner inte Asic för han skulle likaväl kunnat gått ut en meter och sedan vikt åt vilket håll han ville:)

Så dagen slutade på 3 plats och 600p så det var en glad matte som åkte hem.

Nu ikväll skall Ceta drillas i lydnaden. Hon behöver nog ut och röra på sig lite, efter dubbeldos mat i söndags, glömde skriva lapp till mannen att hon hade fått tidigt på morgonen. Sedan åt hon upp hela våran godisskål på kvällen:( Tur att man inte var speciellt sugen för då hade hon legar riktigt risigt till:)

Igår blev det långprommis med Ceta i solskenet helt underbart.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Eva m buhundar

Klart att Asic kände sig blåst på konfekten!!!

Postat av: Elin

Shit vad bra jobbat av Asic! :D Grattis till ännu ett kanonresultat...

2008-04-01 @ 22:24:26
Postat av: Susanne & Ipse

Visst måste han känt sig blåst mitt framför snoken! hehehe! Stackar´n! Det gäller att ha huvudet på skaft när man ska prestera! Han var nog i en annan värld.....
*Kram*

2008-04-01 @ 22:30:32
URL: http://bastkustenshundservice.se
Postat av: Maysan

hehehe.... Han VET han ju vad löp innebär, så det är kristallklart att han får något drömmande i blicken ;) Tycker att det var finfina poäng, 0:an till trots....Ni är sk*tduktiga!!!!!!

2008-04-02 @ 16:01:14
URL: http://bosetti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback