Lugna tider!

Ja, nu har man verkligen tagit det lugnt och det har varit så skönt. Asic har ju varit lite halvkonstig så det har blivit långa promenader för honom.

Han var med när jag vallade sökruta för Ceta i torsdags. Satt och tänkte på vägen hem från vad skall jag hitta på. Orkar inte åka iväg, så bestämde jag hastigt och lustigt jag skall lära Ceta "klädsök". Så Asic och jag ut i skogen, en linne i fickan och 2 extra jackor på var inte lite varm när jag var klar. När det var klart gick jag ytterliggare en sväng med honom, sedan hem och hämta Ceta. Körde skallövningar nära linnet först och tänkte nu har hon nog förstått. Skickar ut henne och hon susar iväg som ett spjut rakt förbi linnet:( Så vi började om sedan gick det riktigt bra, så det blev väl 150-200 m. Ett tomslag gick rakt upp för ett berg, jesus tänkte jag nu ramlar hon väl ner men icke hon sprang nästan i luften. Så det kommer bli mer sånt när andan faller på skitkul va det verkligen.
Sedan körde jag uppletande med bägge två på ängen hemma. Då kände man sig så nöjd och duktigt:)

Det blev ett spår och uppletande  för Ceta i söndags. Hon far ju som en skållad men näsan på från början, och raka fina skick. Hade tänkt att göra några spårupptag men körde ett lång spår istället. Upptaget var väldigt lugnt och fint. Bra galopp, analys, rätt håll och väldigt bra tempo. Jippy tänkte jag hon har kanske vuxit till sig. Men efter ca 30 m gör hon ett ristande sedan var gamla Ceta igång. Men hon spårar ju bra och det gäller bara att hålla emot. Det blir ju lätt uppför om inte annat:) Fick en övergång som hon snabbt analyserade sedan fortsatte hon.

Sedan var det bara hem och hysta in henne för att gå ut med Asic och lilla grannhunden i en och halvtimma så superskönt.

Asic har sett lite deppig ut men imorse var det samma gamla Asic igen Tack och Lov. Blev lite orolig för honom, och inte så lite heller. Men nu är han redo för nya tävlingar och det har man tur med än så länge:)

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Eva m buhundar

Förstår att det har varit tufft för Asic att komma över sveket ;) Inte lätt alla gånger :P Skönt med lugna dagar, det behövs ibland. Men snart tycker jag det är dags för en träningsdejt :)

Postat av: Susanne & Ipse

Vadå lugnt! Tycker du varit i farten ordentligt med träning, klädsök, spår och uppletande och långpromenader.. hur tar du det lugnt???? Tur att Asic blivit sig själv igen....led han av kramp kanske??hehehe! Inte lätt inte, med löptikar som lockar....det blir lätt ett håååårt liv!
Kram! / Susanne

2008-04-08 @ 22:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback