Året som gått

Det har varit ett riktigt roligt hundår men även privat:)


Det enda läger deltog i var på Tångahed, där skydd var den stora grejen. Medan vi Asic & jag körde spår, upplet och lydnad. Sedan har det blivit en del helgträffar framför allt i Karlsborg, och dom är ju alltid lika roliga.

Sedan var jag instr på ett läger i sök, som Berit hade fixat.

Så LägerLena hatten kan jag nu lämna över till någon annan typ Johanna:))


Det jag och mina hundar har presterat är jag riktigt nöjd med.


Asic gjorde 13 starter i Elitspår 4 Cert, 5 Certp, 3 Godk och 1 st ej Godk och högsta poäng för året blev 611,25. Så det är inte mycket att säja om utan jag är verkligen nöjd!


Så inför 2009 laddar vi givetvis för att kvala in till SM i Falkenberg.


Ceta startade med en L-test där hon blev godkänd att prövas som polis resp väktarhund.


Ceta fick sin efterlängtade kull, ja hon längtade kanske inte så mycket som jag:) Men en riktigt fin kull blev det, och det är med spänning man kommer att följa dom små liven framöver!


Ceta fick på sin första tävling i Elit överhuvudtaget ett Cert och vinst på 693p i skyddet, sedan gjorde vi en i Alingsås i Dec men den gick inte fullt så bra:)


Ceta blev godk Korning i höst oxå.


Så inför 2009 laddar vi på att få Ceta till Brukschampion.


Nu önskar vi alla goda hundmänniskor Ett Riktigt Gott Nytt Tävlingsår 2009.


Må väl

Lena


Kommentarer
Postat av: Eva med Exah

God fortsättning på det nya året 2009 !!

Och lycka till på alla kommande tävlingar, vi vill ju se dig i Falkenberg, på plan då förståss :) :)

Kram Eva med Exah

Postat av: Anna å Dagnis

Hej Lena!



Vilket FANTASTISKT bra 2008 :)



Ska bli spännande att följa er 2009 och förhoppningsvis så är det dej & Asic och Patrik & Urax jag heja på i spårhundgruppen :) :)Om inte så kanske vi tävlar i skyddshundsgruppen tillsammans :)



God Fortsättning och stor kram från tjejorna i Växjö

2009-01-02 @ 10:03:16
URL: http://www.dengilidengan.se
Postat av: Susanne & Ipse

Jättefint hundår med fina prestationer....klart du kommer att kvala in två hundar!!! Hehehe! Vi hörs! Kram

2009-01-02 @ 22:30:45
URL: http://bastkustenshundservice.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback