Julen över!


Känns trots allt rätt bra, det är ju egentligen dom här sista dagarna när familjen är ensam och kan slappa och göra vad man vill som är dom sköna:)


Ceta är nu opererad så hon har fått tagit det jättelugnt, lite orättvist tycker nog hon. Det var första dagen som hon accepterade lugn och ro men från dag två och fortfarande så är hon som vanligt är hon springer omkring med sin flytring:) Tyckte att det räcker med tratten på natten så då investerade vi i denna "flytring" á 400 kr. Och den funkar skitbra och värd var enda krona.


Har tränat lite lydnad med Asic i måndagsgänget och det var riktigt bra. Han får lite överraskningar under resans gång så uppmärksamheten är på topp:)


Var och spårade på annandagen jag & Maria, det blev ängspår och jag valde den delen av ängen där det var minst 100 st stora fåglar. När vi gick iväg för att köra lite linjetag så var en ute med lös hund i mitt spår. Bra alla störningar vill vi ha:) Och mycket riktigt han fick slita riktigt ordenligt och han var så super nogrann, Maria som gick jämte sa att nu måste han vara på spåret så nogrann som han är, i min värld var han i den andra hundens spår men rätt som det var tog han en apport och fasen va gott. Har aldrig sett Asic så supernoga som då! När han fortsatte så var Maria lite osäker men jag tvekar aldrig när jag känner det rätta draget i linan och skulle det bli fel så är det ju inte hela världen. Så vi hängde på och så stod han där med slutet. En sånt riktigt skitbra spår, jag var så glad att se den nogrannheten hos FlumBert:)


Så nu blir det träning imorgon oxå och då skall lilla Ceta få ett litet spår där terräng tillåter. Inte massa buskar och skit utan en trollskog om det finns vill säja annars hoppar vi över det! Så spår, upplet och lydnad blir det imorgon:)


Och framför allt en vecka ledig till helt underbart!


Önskar alla hundkompisar Ett Riktigt Gott Nytt Tävlingsår!


Må väl

Lena


Kommentarer
Postat av: Anonym

Längtar till imorgon...vi laddar för träning en hel dag. YES!

Postat av: Kerstin

Säg åt Ceta att ta det lugnt så det inte blir som för Nelly!! Lycka till med träningen, visst är det härligt när det funkar! Ska försöka hinna lägga spår till Phila idag, första! Få se hur det går, jag behöver ha hund att träna med!! Nu får hon bli stor!!

Ha ett jättebra gott nytt år!!

Kram Kerstin

2008-12-29 @ 09:42:47
URL: http://www.foggens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback