Åkt i backen:)

Ja nu sitter man här på söndag kväll och undrar va fasen helgen tog vägen:( Vi har i och för sig varit duktiga och fått hallgolvet på plats och det blev verkligen jättefint, nu skall bara nya lister inhandlas sedan är det klar. Bara att hoppa till nästa projekt:)

Idag har det både varit uppletande, sök och även lite skydd. Jag var på plats tidigt så jag passade på att valla en ruta så Asic framförallt fick göra något. Han for som ett jehu och plockade in dom snabbt, sedan var det "skithundens" tur och hon for iväg som en skållad men efter ett tag tyckte jag att rutan var ju inte så himla stor och hon syntes inte till. Så jag visslade till och hon kom farande och slickade sig runt munnen, jag klappade henne och kände att det var inte frolic hon hade hittad den grisen. Märks när löpet närmare sig då skall man äta all skit, det är vidrigt. Men sedan plockade hon in dom 5 föremålen.

Asic fick vara med och valla och springa mellan mig och uppfödaren allt för att höja kondisen på lille tjocken:)Sedan när det var Cetas tur  fick se uppfödaren gå iväg längs stigen, en figge var utlagd på ungefär 125m så min tanke var att köra tomt dit. Ceta gick jättefint dom 6 första slagen sedan tappade jag orienteringen, letade efter stig och då var hon på väg att korsa den för hon fick figge i näsan men jag fick ropat in henne och nästa slag drog hon ju givetvis fram och tog figgen och sedan fick hon en på andra sidan så var vi klara. Och nu körde jag flying när hon kom rakt mot mig och det fungerade ypperligt. Kul att se när dom växer med tomslagen, Dilda körde samma koncept och det gick jättefint fast hon är lite gladare när du är med Anette:)

Sedan till klubben för ett skyddspass, civilsändande på ny figge och sedan transporter där jag vände och gick åt annat håll för hon tycker nog att hon kan detta själv:) Sedan är överfallet kom så slant jag och satte mig på röven i leran och efter kom figgen:) En himla tur att  Ceta inte kom inunder någon av oss för då hade det kunnat gå illa. Tur att ingen hade kamera med sig:)) Sedan var det fasttagande som blev jättebra, ärmtransport där jag fick en massa skäll antagligen befogat:) sedan ärmbevakningar med något sena släppande.

Sedan var det bara att åka hem för att kolla igenom anmälningarna för våran sök och rapport tävling som går ut idag och "bara" 6 st till söket inget elit, och 7 till rapporten alltid kul när man får ihop till en tävling.

Nä nu skall det strykas kläder för jag drar till Kumla imorgon för ett trevlig besök.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Ja det var verkligen synd att inte kameran var med! För det gick i slow motion så man hade kunnat få en serie med bilder när du och R damp i backen. Roligt såg det ut! :)

Stryka kläder? Gör man verkligen sånt nu för tiden?

Postat av: Eva m buhundar

Ska du åka hem från Kumla imorgon också? Då kanske vi kommer åka samtidigt neråt... (brukar alltid åka via Mariestad)

2008-02-03 @ 21:39:57
Postat av: Susanne & Ipse

Ja, den vurpan var obetalbar idag. Ni kom snyggt på fall får jag säga och det var synd att vi inte kunde föreviga detta!
Faller en... faller alla! Hahaha!

2008-02-03 @ 22:18:48
URL: http://bastkustenshundservice.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback