En massa uppdateringar

Ja inte har det varit mycket tid till att vara inne på datan och surfa men nu skall vi uppdatera vad som hänt.

Onsdagen den vanliga onsdagsträningen med sök och lydnad. Inget skydd för vår figurant var inte riktigt frisk kan väl säja att han skulle nog inte varit med och kört sök heller. Hade jag låtit så hade jag legat nerbäddad! Men iallafall Asic & Bertan var med och vallade. Ceta gick som nr 2 och fick träff första sedan var det tomt och det är så himla roligt för hon bara går och går:) sedan avslutade vi med 3 figgar. Det enda som jag inte var riktigt nöjd med är att det var en del slag hon kom in lite bakåt men vi får kämpa vidare. Sedan gjorde jag tydligen ett dumt skick och det är väl inte så ovanligt:)

Sedan till manegen för lydnad och nu körde vi tävlingsmässigt i vilken klass man ville. Buttrix började och det gick lysande, sedan körde jag Asic och det blev ju en liten halvtävling så fokuserad va man:) Han gick överlag jättefint, så det känns jättebra. Bert stod med i gruppen och skällde på Asic när han närmar sig gruppen så då drar han sig lite åt vänster för att sedan rätta upp sig när "faran" är över:)  Faran är en 5 månaders labbvalp! Sedan var det lilla Leah och hon är för läcker alltså. Och det ser jättefint ut så vad månne detta bli när det blir färdigt?

Sedan fick Ceta sig en genomkörare, vi körde oxå eliten och nu kan hon lägga sig snabbt på inkallninge :) Trodde inte att hon med den farten skulle lägga sig men hon hör trots att hon springer fort:) Men vi har en hel del finslipningar kvar men skönt att ha kommit så här långt iallfall. Så nu är det bara att tuta och köra.

Sedan hem för att byta om och åka till klubben för årsmöte. Ett jättetrevlig möte som avslutades med bucklor, och dyl till tävlande 2007. Vi fick en massa medaljer och en liten kaktus Ceta & jag, Asic och jag fick en tallrik och en jättefint tavla med kort från träningspass för vårt SBCH  och ett jättefint träd. Jättefint gjort till Er alla men speciellt till Eva som nästan fick slå knut på sig!

Torsdagen var det PM som skulle ut och lite jobb och givetvis packning för Karlsborg i helgen. Men hann med ett uppletande med hundarna.

Fredag eftermiddag åkte jag upp till Karlsborg, väl framme upptäckte jag att jag glömt nesesären som stod kvar på toan hemma:( Så jag fick kasta mig till ICA och köpt tandborste, tandkräm , deo och tvål. Men fasen va jobbigt, fick låna mascara av Anna Tack Tack!

Lördagen var vi 4 som spår, hade lämnat Ceta hemma så det var bara Asic och jag. Fick ett elitspår, och han fixade det jättefint fick med alla pinnar och spårade riktigt bra. Upptaget slog han en ring och sedan ut och tog spåret åt rätt håll:) Efter det var det uppletande för Asic och Ulli.

Till byn för lunch som bestod av Kakao med grädde och varm mozarella macka suck så himla gott.

Till plan för att köra lydnad och skydd för dom som kör det, och vi håller på nästan till det mörknar:)

Dusch och Thaimat och givetvis lite cider:) Tidigare i säng än fredagen men det säjer ju inget när det gäller mig!

Idag var det spår på ett militärområde där det är mycket folk och hundar ute. Upptaget störde Asic lite för där hade precis en gubbe med hund gått men när han väl kommer över vägen var det inga problem rätt håll idag oxå. Sedan fick han slita för gubben kom tillbaka samt såg vi ett par med tre hundar som sprang i både grannens och mitt spår. Det var miljöskiften som var super, när vi kom ut på en äng så började Asic gå sicksack och jag tänkte att detta måste jag kolla med Anna och hon verkligen har gått så här och det hade hon:) Avslutningsvis spårar vi jämte joggare som springer på stigen och rätt som det är så vinklar Asic över stigen precis när joggaren passerat och upp och tar slutet:)) Det bästa spår han gjort, jag var så nöjd och så glad.  Sedan lunch och lite lydnad.

Tack snälla Kerstin och Pelle för att man blir inbjuden och tack till alla andra goá människor som var där. Alltid lika kul att träffas och prata om våra fantastiska hundar))

Ceta har nog saknat matte för hon ligger jämte mig i soffan och slår tassen på datorn allt för man skulle klappa henne lilla stumpan. Men hon skall få lite skydd imorgon, så då får husse ha Asic hemma!

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse

Vilken härlig helg du & Asic haft och det där med varm choklad och Mozarellamacka känner jag igen....Du brukar väl käka det i Karlsborg? Ja, det är kul när träningen går bra. Vi hörs! Kram Susanne

Postat av: Elin

Åhh det lät gott! Varm choklad och mozarellamacka *drömmer*. Låter som ni haft en toppenhelg. :)

2008-02-11 @ 00:43:18
URL: http://eloz.tk
Postat av: Anna & Nellan

Åh vad roligt det var att ses i helgen, hoppas att det inte dröjer så länge tills nästa gång...kanske blir i mars när Ceta ska till å paras:)

Lycka till nu med träningen så hörs vi av!!

Kram kram

Anna

2008-02-14 @ 14:54:35
URL: http://foggensnelly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback