Spår i storm

Eftersom det var många som jobbade idag så frös söket inne. Så vi bestämde att köra lydnad & uppl kl 14,00 på klubben istället. Så det blev en efterlängtad sovmorgon och kaffe med tidningsläsning , mannen hade satt hundarna i hundgården när han gick till jobbet underbart skönt!


Så jag begav mig till Trankärr för att spåra med Eva. När jag väl kom dit kom jag knappast ur bilen för det blåste så. Men sagt och gjort ut och la 1 spår vardera till Ceta och Hedda, så la Eva till Asic. Cetas gick en stor del i motvind eller storm, hon fick oxå ett upptag som hon fixade galant. Asic hade jag direkt påsläpp och mest sidvind i hans spår. Kul att se att alla tre hundarna fixade ängspåren så galant trots blåsten. Ceta knäckte i och för sig en apport, tror den var gammal och torr:)

Sedan till klubben för fika och kom världens regnskur, så Anette tog och hämtade barnen tidigare istället och vi andra avstyrde lydnaden men ett uppletande blev det med 5 saker i en korridor. Och som jag sa till Eva hade dom inte fixat det här så kunde man sålt dom billigt:)

Sedan till handla lite och hem för att ligga på soffan med min inflammerade axel. Skönt imorgon skall det bli fint väder och då jobbar man:(

Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gött att hundaran fixade spåren trots den hårda vinden. Ipse gjorde ett kanonuppletande med jättefina avlämnanden idag så nu är han sviiiindyr! Haha! Till skillnad mot min fina utgift jag skaffade mig idag.....känns så satans suuurt! Kan säga att jag tog det väldans lugnt sedan, man har nog lite kvarstående minnesbilder, hmm. Må så gott! Kramar!

2008-02-27 @ 21:39:19
Postat av: Eva m buhundar

TACK för idag!

Du (M.fl!) var saknade ikväll, vi var 8 st...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback