Tiden bara rinner iväg.....

Ja nu har det gått en vecka igen, oj oj!

Vi har iallafall hållt på en del denna vecka. I måndags var det figurantträning på klubben, så då var jag och Ceta med. Riktigt kul hade vi, men sådana missuppfattningar det kan bli:) På bägge överfallen där hon normalt är jätteduktig trodde hon var dubbeln. Så när smällen kom hade hon koll bakåt och jag som var rädd hukade mig och då undrade hon givetvis va fasen är på gång:) Så dom misslyckades och transporterna var inte mycket att hänga i granen heller. Men fasttagande, bevakningar i korg och dubblen var jättefina,  framför allt bevakningarna fasen va hon dunkade på. Men det vore ju fasen om hon hade missat dubbeln, hon hade ju gjort 2 försök innan:)Men jag   var jätteglad när jag färdig för att korgmomenten funkade så himla fint.

Tisdag var det lydnad som gällde, lite trångt på plan så det var svårt att köra framåtsändande om man inte ville ha en "liten" rottis som lockbete:) Så det blev fritt följ kryp och apporteringar för bägge hundarna.

Onsdag var det sök som gällde på förmiddagen, Ceta fick 4 träffar och sedan gick hon som tåget, men upptäckte en sak som var lite "kul". Banan var rätt öppen, så när jag såg hennen ute vid bakkanten så ropade jag på henne och då ser jag bara baken på henne när hon fortsätter utåt! Så nu gäller det att tänka på det i fortsatta träningen. Tycker ju det är vansinnigt kul när hunden springer som fasen men klart lite lyhördhet kan man ju begära:)

Efter det blev det till manegen och köra lydnad, idag var vi 3 st och vi hade en liten tävling där Lukas var domare. Det var Anette, Nora och jag så han fick döma 4 hundar. Jag började med Asic och tyckte det gick riktigt bra, Anette och Dilda var tvåa och efter dom hade kört så säjer Lukas Lena du ligger på andra plats:) lite gulligt tycker jag. Nora och Emil körde som nr 3, hon jobbade jättefint med honom skall bli kul att följa den lilla damen i framtiden. Sedan var det en taggad Ceta men hon fick till det rätt bra iallafall. Både jag och Anette sa till varandra att Dilda och Ceta kommer att valla efter gruppen men Tji fick vi dom gick spikrakt snacka om förutfattade meningar:) Sedan satt vi utanför manegen och fikade i solskenet en helt underbar dag!

Torsdagen blev det "bara" lite uppletande på ängen här hemma, fredagen var det lite slötittande på TV.

Igår var vi ute och käkade jättegott  för att  "lille" sonen skulle åka Usa idag, så i morse var det bara att hoppa upp 4,30 för att köra till Landvetter. Men jag satt kvar i bilen när han skulle checkade in så mannen fick följa med honom in. Hade fliesbyxor med flera lager hundhår på mig så det kändes inte så lockande att gå in bland alla människor i hallen. Sedan hem och sova några timmar för att åter gå upp en ringande klocka:( Vi körde sök på förmiddagen, och Ceta gick som ett spjut och fick bollen när hon kom in på dom två första tomslagen sedan fick hon gå utan och det gjorde hon utan problem. Läste att Anna hade fått beröm av sin kennelpappa, och det fick jag oxå idag och utan att överdriva så har det säkert hänt 5 gånger på 5,5 år, så det kändes helt kanon:)

Efter det blev det skydd med Ceta, och nu lurade vi henne lite på transporterna om hon tittade bakåt som om det vore dubbel så fintade figgen henne och det var riktigt roligt, man ser att hon är störd om man går nära en grupp även om den bara består av 2 människor. Även transporterna kändes mycket bättre idag så nu åker vi upp till figträningen imorgon oxå och kör på lite.

Nu skall vi kolla den sista filmen med Jodie Foster och slappa i soffan.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse

Massor av hundträning ser jag, kommer nog upp och tar en kik på er imorgonkväll, om jag hinner vill säga. Ha det gott!

2008-02-17 @ 21:52:42
Postat av: Anna & Nellan

Visst é det kul när man får beröm :) Det är bara att suga i sig...

Ha det / kramisar

Postat av: Eva m Buhundar

TACK för hjälpen idag! Tror bilen kommer bli jättebra :) Har inte fått tag på J, men försöker imorgon igen.

Förresten, uppdatering snart??? ;)

2008-02-24 @ 21:11:32
URL: http://www.buhund.cybersite.se
Postat av: Elin

Halloj.. hehe ja att jag är glad i era tävlingar vet ju du som alltid får ta emot alla mina anmälningar, :D Alltid lika trevligt att tävla hos er och rutan var rolig men som sagt - svår. Fast hade jag varit mer rutinerad hade jag nog skickat honom runt berget från början men så är det. Jag lärde ju mig ngt. :) Ozzy hade skitkul och till min stora förvåning gillade han terrängen. Skälet att jag blivit "varnad" är för att mina sökkompisar vet att Ozzy brukar vara berörd av bergig terräng sen en olycka han var med om som liten men jag såg inget av det. :D *tummen upp*. Vi brukar skämta om att jag eg. borde åka ner till skåne och tävla honom haha.

ha det bäst!

2008-02-25 @ 20:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback