Ceta gk L-test

Så nu var det oxå gjort, jättekul!!! Åkte upp till kennelkompisar i Östergötland någonstans,:vet att man svängde in vid Bjärka:) igår. Riktigt snöigt och slirigt att köra upp dit men det gick bra, när jag väl var framme så hade frun i huset varit ute i skogen och stampat ut en stig hon hade dessutom ritat pilar i snön där jag skulle svänga:) Så jag packade bara ur bilen och tog Ceta och gick skogpromenaden, Ceta var lös hela tiden och det var lätt att följa så fort man blev tveksam så dröjde det inte många meter så såg man pilen:)

Väl tillbaka i huset så tyckte väl mannen att det var ett djärvt tilltag, han hade inte känt för att gå ut och leta efter oss i snökaoset men herregud  vad kunde gå fel hon hade ju ritat pilar i snön:) Fick höra sen att det är mängder av hjortar och det är väl inga problem men att det fanns vildsvin det var jag väldigt tacksam att jag inte visste.

Sedan var det middag jättegott, uppfödarna kom lite senare. Sedan satte vi oss och kollade SM filmen igen, alltid bra man får en del förklarat för sig som man kanske inte ser första gången.

Upp 8 imorse efter en dålig natt, låg i husvagn som var ställd på logen. Då fick jag för mig att tänk om det börja brinna då kommer jag och Ceta aldrig ut så försvann den sömnen;( Snacka om psyko, fick sovit halvdant mellan 4 och 8 iallafall.

Frukost och sedan iväg till Polisens ställe någonstans i Linköping för L-Test. Detta är något jag aldrig gjort och bara sett på video förra veckan, det var verkligen kul att få gjort det även om det "bara" är en utbildningstest. Ceta tyckte om människorna, hon har stor kamplust, och hon är skottfast det är vad jag kommer ihåg efter genomgången:) Protokollet kommer att skickas men hon blev lämlig att testas som polishund, resp väktarhund. Men hon blev riktigt rädd för dumpen, när släden kom trodde jag hon hade fått astma för det bara rosslade om henne hon var lite sur:)   

Så nu skall filmen kopplas in så få man se det live, det är lite luckor här och där.

Nu är det My Dog som gäller imorgon!

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse

Jättegrattis tll GK L-test! Känns väl tryggt att ha en hund som kan lämpa sig för tjänst, behöver du inte vara mörkrädd, Hahaha! säger en annan som är livrädd för mörker och ser fula gubbar bakom varje träd. Ha nu en bra dag imorgon på My Dog. Kanske vi ses!
Kram Susanne

Postat av: Elin

GRATTIS vad roligt! :)

2008-01-05 @ 08:46:19
URL: http://eloz.tk
Postat av: Maysan

Det var ju för väl att ni inte villade bort er ute i tassemarkerna i kylan och snön ;) Välkomna hem igen och ett riktigt stort GRATTIS till det Gk L-testet *tumme upp*

2008-01-05 @ 12:44:20
URL: http://bosetti.se
Postat av: Anna & Erik

Stort grattis tillgodkänt L-test !!! Visste väl att hon skulle greja det galant *hehe*

Ha det gott så hörs vi // Kram från oss

2008-01-05 @ 15:49:32
URL: http://foggensnelly.com
Postat av: Malin

Stort Grattis till L-testen!!! Bra jobbat trots dålig sömn!

2008-01-05 @ 19:58:22
URL: http://bruksras.se
Postat av: Pia&Hast

Härligt Lena/Ceta!
Ett stort grattis från oss också. :)

2008-01-06 @ 20:03:12
URL: http://rapportshast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback