En hel träningsdag!

Ja så kommer man äntligen till sin lediga onsdag och en massa hundträning!

Vi startade kl 9 lite tidigt kanske men skall man träna allt så kostar det:) Vi började med att lägga spår, jag la ett till uppfödaren och han la ett till mig. Anette la ett till sig själv för alla hade inte kommit. Vi hade bestämt att Asics och Buttrix skulle ha lite längd runt km.

Därefter vallade vi 2 korridorer och la ut 3 saker i varje korridor. Detta är på ett ställe som Asic aldrig gått bra inte ens om man lagt ett spåruttag där. Men trägen vinner tror man. Buttrix först och han vann kan man säja:) Gjorde det skitfint. Sedan var det lilla Ulli som oxå löste det, därefter var det Asic han kollade väldigt var Ullan hade sprungit men fick två föremål då bytte jag korridor och där gick det fortare att plocka in grejerna, gick sedan tillbaka till  första korridoren så han fick hämta det föremålet och då gick det bättre. Inga stilpoäng i den banan!

Därefter släppte vi på hundarna på spåren, Asics upptag gick uppför och då verkligen uppför, jag kan bara säja att han skötte det så himla bra, låg och fin näsa trots superblåst. Så vi var riktigt nöjda när vi kom med 7 pinnar och slut:))

Söket stod på tur och där fick N Ceta börja köra flying, 6 skick och 5 flying ja vad att säja det var som hon hade gjort det i hela sitt liv superkul. Hon fick skälla allt från 10 skall till 50 tror jag det lät väldigt länge. Jag tycker det är lite jobbigt att låta stackarn sitta och skälla och skälla. Men man har igen det har jag hört:)

Nu stod regnet som spö i backen och som tur så skulle vi till manegen. Körde igenom uppfödaren i lydnaden och tog sedan i Ceta för att köra lydnad första gången på minst 4 v. Hon drev på lite men i det stora hela gick det jättefint, speciellt ink med ställande som hon kommer som skjuten ur en kanon öronen bakåt men så fort jag kommenderar reagerar hon på studs. Sedan apporteringarna som hon tycker är superkul.

Asic fick i princip Eliten och det känns så tryggt och bra inga pådrivningar i fria följet:)) Krypet lågt och fint:) Har börjat att avsluta var lydnadspass med att lägga ut alla tre apporterna och sedan skicka honom så får han välja vilken han vill ta och konstigt nog väljer han metallen först, tung och avslutar med trä. Så gjorde han förra veckan oxå, antagligen för han hatar metallen så han vill bli av med den:)

Så det har varit en kanondag, så nu har jag jobbat några timmar så det blev inget tävlingsmöte för mig idag:( Tråkigt att prioritera bort sånt men jobbet får ju gå först.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Maysan

Jag tycker ni är fantastiskt duktiga med er träning, men så ger det ju kanonresultat också! Håller alla tummar och tassa inför året som kommer, och jag ska stå på plats för att heja på dig i Västerås....GO Lena GO ....

Postat av: Susanne & Ipse

Ja, nu är det dags att börja ladda för tävlingssäsongen = Fikatajm! Hahaha! Skoja bara!
Visst är det kul när allt bara funkar, så det är bara att köra på nu, Lena. Detta året har du med all säkerhet chans till SM:poäng och inte går SM:et 120 mil bort heller. Vi hörs!

2008-01-10 @ 20:53:12
URL: http://bastkustenshundservice.se
Postat av: niklas o anna

såg att du e med på sm listan.kul att all träning ger resultat.hälsade på hos nadja (lillebrors labbeflicka från anette) hon mår som en prins om man kan säga så haha.var även med och hämtade henne
den sista biten hittade inte ens gpsen.sköt om er vi ses. niklas anna wilda och vovvarna

2008-01-10 @ 21:22:29
URL: http://freewebs.com/wildashundar
Postat av: Heléne och Zico-B

Semester? Uppletande, spår, sök och lydnad .... Vad gör ni när ni inte har semester?

Ha det gott och njut av ledigheten :D
Kramar
Heléne

2008-01-15 @ 22:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback