En trevlig träningsdag!

Ja så var den dag till ända. Började med att en hund hade haft diarré imorse så det första man fick göra var att skura golv:( Var osäker på vem så det var bara att ge bägge mat och avvakta och se när jag gick ut med dom vilken det var och det tog lång tid.

Träffade E vid halv elva för att åka ut och spåra. Asic fick ett spår på ca 400m och Ceta fick ett något liknande. Asic var lite snurrig vid upptaget annars spårade han fint. Efter en stund ställde han sig och luktade på något alldeles vitt Nej säjer jag och då tar han den i munnen och den börja pipa! Satan va rädd jag blev men det vara bara lilla E som tappat sin råtta:) En apport blev kvar i skogen efter honom.

Ceta fick ett där det var väldigt snårigt i början och där hade jag lagt en pinne och det fixade hon jättefint. Sedan gick hon över någon som E tog upp. Hade lagt en apport i spetsvinkeln, och rätt som det var fick jag för mig att här är det så jag höll igen henne, och hon höll på till slut släppte jag iväg henne och då kom vi fram till spetsen. Gud va duktig man är på att lägga sig i, men det löste sig till det bästa iallafall.

Sedan till manegen och körde lydnad med Ceta, hon var störd i framåtsändandet för att Anette körde Dilda jämte oss och kastade boll och klickade. Så det är något att ta till sig och tänka på. Det är ju kanon i manegen när vädret är som det är att köra sånt. Sedan fick Asic sitt lydnadspass, fick lite tips av uppfödaren när det gäller krypet för nu är han låg och fin så nu skall vi slipa position. Avslutade med våran apportering, han tog även idag metallen först och det är racerfart han tycker detta är så superkul.

Sedan var det skyddsdags med Ceta, Gud bevare mig väl sicken dag. Började med civilsändande som gick jättefint. Gick sedan transporter i cirkel, jag hade skitsvårt att hålla koll på vad figgen gjorde och hur jag själv skulle gå. Ceta gjorde iallafall ett angrepp när hon inte skulle göra det, och ytterliggare ett försök men då fick jag stopp på henne:( Men när hon väl skulle göra angreppet så blev det fantastiskt bra:) Sedan var det fasttagande superfint:) Ärmtransport även här tycker hon att hon fixar det själv, bevakning och avslutade med modprov tjuvstartsträning och givetvis gick hon när figgen skrek skicka första gången andra gången satt hon till jag skickade henne.

Hon har växt på sig otroligt mycket sedan i höstas och det är ju jättekul precis vad jag ville, så nu får skruva åt tumskruvarna lite låter lätt eller hur?  Kul att kunna roa sina medmänniskor, E hade tydligen "roliga timmen" tyckte hon:)


Efter manegen åkte jag för att köpa kläder så in med flies, hundbyxor och stövlar med sågspån på för att kolla och hittade jättemycket snyggt. Men insåg att prova något var inte aktuellt så det blir att åka tillbaka imorgon när man är jobbarklädd och inhandla det.

Nu blir det sista helgen som det inte är någon hundträning, åker till Prag på Kick-Off och mannen skall sätta upp resterande återställare i hallen. Så nästa vecka skall jag måla klart hallen och jag tror det kommer att bli riktigt fint. Och sedan börjar lydnadsträning även på tisdagar nu får vi lägga på ett kol och inte vara så försoffade.

Må väl
Lena

 

Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse

Visst är det bra när vi vet var spåret går, vi kan ju detta eller hur? Hundarna är otroliga som ställer upp på våra hyss. Det där med skydd är ju görkul och jag förstår om E haft roliga timmen. Inte lätt att hänga med i cirklar och skicka och inte skicka, att hinna med att uppfatta vad hunden gör och vad den inte ska göra osv. Man kan säkert få sig ett o annat gott skratt ibland och det är vi ju båda bra på att bjuda på.
Kram Susanne

2008-01-16 @ 20:48:29
Postat av: E

Ja roliga timmen hade jag allt :D Riktigt roligt att träna skydd ;) Tack för en bra dag!

2008-01-16 @ 21:38:14
Postat av: Elin

Ja varför är man så duktig på att lägga sig i spåret?! Heheh.. kände igen mig där. Låter som Ceta hade väldigt roligt på skyddet oxå. :D Ha det gott i regnet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback