Helgens begivenheter!

Ja igår blev det My Dog, man kollade runt lite hade inte tänkt att köpa något men kom hem med en flies tröja (vad annars), byxor med fliesfoder, lite hundgodis och tidningar. Det var mycket folk, tycker det är lite jobbigt när det blir så mycket men det var bra för då blir det mindre handling.

Efter det var det till att gå 8km i Skatås med bara Asic för Ceta fick vara hemma hos husse.

Idag var mannen och tapetserade dotterns kök, och jag tillförde tydligen inget för jag kunde åka och träna! Blev inte så ledsen.

Vaknade till ett vinterlandskap, trodde aldrig jag skulle kunna ta mig upp till uppfödarna. Fick ringa och kolla först hur mycket snö dom hade men det skulle tydligen inte vara några problem.

Så jag gav mig iväg med hundarna och V70 gick så fint upp jättebackarna. Mattis var och hälsade på, så det blev en kopp kaffe och titt på en SM film från 2001, och när den var slut så hade dom filmat Asic´s kull och gud vad gulliga dom var dom små liven. Svårt att tänka sig när man tar ur drufsen ur bilen att han varit väldigt mörk och väldigt liten:)

Vi startade med sök och det gick riktigt bra, en stupbana som jag kallar det mao väldigt brant på ena sidan. Ceta ville välja väg där det var is och blött men se det fick hon inte:) Tänk vad man ändrar sig hade Asic gjort så vet i sjutton om jag inte hade släppt iväg honom? Efter söket körde jag ett uppletande med Asic, och sedan skydd med Ceta Började med ett jättefint civilsändande, transport, fasttagande det gjorde riktigt ont sa Mattis:) sedan ärmtransport och ett modprov. Är mycket nöjd med dagen och framför allt att man kände sig mycket bekväm med Ceta även om givetvis uppfödaren (den ena) hittade några små defekter. Så TACK Anette för dina fina ord "Jag har aldrig sett Ceta lyssna på Lena som hon gjorde idag"

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse

Ja, inte blir det billigt när man går in på mässan, trött i huve´t blir man oxå av allt surr och inte är man intresserad av utställning heller, så jag undrar varför man överhuvudtaget går dit?!....Har inte ens ett bra svar! Hahaha!
Kul med lite uppmuntrande ord ibland då man tränar, för det behöver man! Ha det gott så hörs vi!
Kram Susanne

Postat av: Elin & trollen

Vad roligt att det går så bra för er! :) Jag blir jättepeppad av att läsa er blogg.. kramen

2008-01-08 @ 20:22:44
URL: http://eloz.tk
Postat av: Maysan

Skönt att Mässan var som "vanligt" ;) Då känns det inte som om jag missat något....och en hel del pengar sparade jag säkert också pa att stanna hemma ;) Jättekul att läsa din blogg, håller med föregående talare...man blir inspirerad, fattar dock inte så där värst mycket av skyddsmomenten, det är rena grekiskan för en oinsatt....men är GLAD över att det går så bra för er!!

2008-01-08 @ 23:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback