Onsdagsträning!

Så nu har onsdagen gått oxå, tiden bara springer iväg!

Dagen började vi kl 9,00 med spår och uppletande. Asic fick ett ängsspår och Ceta fick ett på vägen. Var mycket nöjd med detta så jag hoppade uppletandet kanske att fega ur men vi hade lite bråttom oxå:) Till sökskogen där vi började Ceta far som en skottspole och det är så gott att se. Fick kalla tillbaka henne en gång då hon drog snett framåt och då fick jag klämma i lite för annars vete sjutton om hon hade kommit. Fortsätter med flying och det är helt klart hennes melodi:)

Vi tog en fika innan lydnad och skyddsträning. Asic kör jag på med som vanlig alla elitmoment fast kortare varianter,  och avslutar med mina tre apporter. Idag la jag dom på linje efter varandra började med trä, metall och tung. Tror ni inte att han springer och tar metallen först, springer alltså förbi träapporten:) Jag har mina ideér varför han tycker den är så skitäcklig så han vill bli av med den:)

Ceta blev det lite av varje, körde även samma avslutning med apporterna hon tycker det är skitkul oxå.

Skyddet kändes bra mycket bättre idag, bra angrepp, ett jättebra fasttagande, något sega släppande på bevakning, modprov helt ok satt faktiskt helt stilla:)

Fick handlat lite på hemvägen så nu sitter jag och sonen här hemma, mannen är på kickoff i 3 dagar vilket lyckost han är:)

Håller på att tvätta alla fällar så vi har en del att göra. Och det fina vädret försvann snabbt som tusan så nu blåser det och regnar igen, fasen vad jag hatar det. Men fick uppdatering av Helené att dagen har blivit 1 timma längre sedan 22 dec så det går framåt även om inte tror det.

Må väl

Lena

Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse

Tackar för att jag fick komma och titta till er på er träning. Det såg riktigt fint ut med Ceta i skyddet, ja även lydnaden såg bra ut. Tycker hon gjorde ett mycket snyggt civilsändande, bromsade in och satte sig i bevakning på ett för henne invant avstånd, såg det ut som iaf. Kommer att bli super till tävlingarna startar såvida hon inte är med valp då?! Vi hörs!

Postat av: Kerstin

Håller med dig! Är så trött på allt regnande!! Men man får vara glad över det lilla, 1 timme ljusare per dag är inte fel!
Syns snart!
Kram Kerstin

2008-01-25 @ 15:08:24
URL: http://www.foggenskennel.com
Postat av: Heléne och Zico-B

Idag har det varit VÅÅÅÅR i Skåne. 6 grader varmt och solsken och lagom med vind. Perfekt för en dag i sökskogen.
/Heléne
PS. Men igår fick vi minsann hålla i hatten *fniss*

2008-01-27 @ 19:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback