Storm över västkusen!

Ja, eländet bara fortsätter nu blåser det riktigt ordenligt och regnar suck! Men helgen skulle bli bättre:)

Igår var det den vanliga träningen och jag var riktigt supernöjd när jag åkte ifrån manegen! Vi började med söket, Jossan hade med en tygbur som vi ställde i ena hörnet och sedan markerade vi upp 3 figgställe på vardera sida, för det var min tanke att köra träffar. Men tanken försvann när första man kör en figge i buren och sedan tomt ungefär 175-200 m och sedan träff träff. Efter lite pushning så körde jag Ceta likadant fast tomt  "bara" ca 150-175m och hon gick så himla bra, bara bättre och bättre efter varje tomslag och sedan fick hon oxå träff träff. Vem har sagt att man stampar i gamla hjulspår:) Och även 3:an körde så här och det gick oxå riktigt riktigt bra:) Så det var ett glatt gäng som åkte och käkade lunch.

Lydnad för Asic, och när jag skulle köra Ceta så skulle jag filma så det var bara att springa ut till bilen med Ceta och filma Jossan, så nu skall jag BARA bränna den till henne:() Vi blev oxå filmande när vi körde elitprogrammet, civilen är riktigt bra:) transporter trycker på lite grann och klapprar men bra överfall, fasttagandet blir bättre och bättre, mycket fina korgbevakningar jag blev nästan lite lyrisk när jag tittade på henne. Dubbeln korrigerade jag strax innan 6m så där fick jag mig en smäll på min onda axel, så där blev det omprov:) och då gick det fint, taskiga släppande eller kanske rättare sagt inga spläppande på modprov och flykten, där fick man klämma i ett dk, men va fasen det kommer säkert:) Tittade på filmen efteråt och upplevelsen jag hade på plan kändes mycket värre än det såg ut. Lite kul när man höra en irriterad Lena försöker tala om att på dubbeln hade jag faktiskt inte tänkt något överfall när Ceta inte riktigt va med! Smällen fick jag på min onda axel som naprapaten hade knådat dagen innan så man hade go´ träningsverk oxå. Men men det är smällar man få ta:)

Till klubben för ett litet möte, så då blev det lydnad med Ceta och Asic fick ett pass till. Nu börjar man längta till tävlingsäsongen, bara hoppas man kommer med på alla spårtävlingar:) Det är en hel del runt Göteborg med omnejd och då menar jag ca 20 mil.

Nä nu skall hundarna få sin trädgårdsrastning i stormen och sedan är det God Natt:)

Och tack för alla hälsningar i Gästboken jättekul:)

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Maysan

Håller tummarna för att du har tur på lottningarna så att vi kan stå ringside och heja på dig i Västerås! Nu hoppas vi att SOLEN visar sig igen....och stannar ;) Ha det gött!

Postat av: Elin

Vilken fin hemsida du gjort :)... kul att träningen går så bra oxå!

2008-01-31 @ 21:05:32
URL: http://eloz.tk
Postat av: Eva m buhundar

Det går att träna i alla väder *upplysa* ;)

2008-01-31 @ 21:09:32
Postat av: Susanne & Ipse

Filmen på Ceta igår såg ju jättebra ut, små missar här o där, men va fasen kan man kräva? Ni har ju precis kommity till elit. Kommer att bli sketabra!

2008-01-31 @ 22:46:50
URL: http://bastkustenshundservice.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback