Jobb Jobb och åter jobb

Ja så har det varit den sista tiden! Tycker inte man gör annat och vi har otroligt mycket att göra vilket är roligt på sitt men vi skulle varit någon mer. Men jag tyckte detta var ok inför planeringen vi fixar det jag och min kollega. Fick tom frågan är du säker Lena, jajamensan. Och historiskt har det varit lugna gatan dessa veckor. Men historiskt hade vi inte Asien, Brasilien och Öst länderna. Så nu är det bara att bekänna färg:)) Men det är sista veckan nu sen börjar folk ramla in och efter två veckor så ramlar jag ut för ytterliggare 3 veckor semester Jippy!!

Annars har vi kört en tävling som lydnaden var den bästa Asic någon sin har gjort 286,5, bra uppletande men ångbastun till spår blev för tufft så 3 pinnar borta. En hade fullt upptag och spår resten hade bortfall. Så det blev en 3:e plats av 13 hundar. Jättefint prisbord och många riktigt roliga tävlande:)

Träningen med Ceta har börjat, fick ett spår i veckan som Pelle lagt upp på ett kalhygge och Ceta gick så lugnt och fint, yes tänkte jag nu har hon mognat lite men det behövdes inte mycket vegetation för turbo las in och Gamla Ceta var tillbaka. Men hon spårar riktigt djäkla bra alltså. Även kört lydnad med Susanne och Ipse en kväll i veckan och förra veckan gick hon så lugnt och fint superbra position. Susanne tyckte fasen va bra, ja sa jag men detta är inte med sanningen överensstämmande, jag tror hon är trött efter det lilla skyddspasset vi körde. Det återstår att se imorgon skall vi köra igen.

Har haft stockholmsbesök här oxå Kerstin och Pelle var nere och parade Alva, så nu hålls tummarna hårt:) Så vi grillade igår kväll och drack lite öl och hade trevligt. Var uppe och hälsade på dom i deras "sommarbostad" ett par gånger oxå. Och sedan träffas vi nästa helg! Oj Oj vanligtvis ses man en gång om året men det är jättekul, kolla bostad härnere i stället och ta med Anna & Erik, tänk vad vilket gäng med uppfödare och valpköpare vi hade blivit:)

Nästa helg är det Äntligen dags för Lindjax Lägret, skall bli så himla kul att träffa gamla och nya kompisar.

Och få träffa lite Ceta valpar, det var ett tags sedan så dom har nog vuxit en del.

Lite kort från våran goa semester i Florida kommer nedan.

Må väl
Lena
 
Regnbågen över Weston en eftermiddag
 


Den fina bilen vi hyrde
 Solnedgång i Key West  Oxå solnedgången En Leguan vid Hotellet Promenadvägen precis utan hotellet Jag och dottern på JetSki runt Key West Sonen och han kusin på samma tur

Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse

Tackar för inlägget i min blogg och visst gick väl Ceta fint, även om hon nu var lite "trött"?! Återstår som sagt att se imorgon, fast det lär väl vara svinvarmt! Puh! Jättefina bilder från er semester. Vågat att åka Jetski...jag är så feg i vatten, en riktig badkruka är jag. See you tomorrow! Kram!

Postat av: Kerstin

Tack för senast!! Mycket trevligt! Ja man kanske skulle ta och flytta till Göteborg... Mycket trevligt folk!!

Syns på lördag igen! Kul, kul!

Kram Kerstin

2008-07-28 @ 11:03:14
URL: http://www.foggenskennel.com
Postat av: Heléne och Zico-BB

Wow, så häftigt det ser ut med JetSki och KeyWest. En annan har varit på läger i .... Sjöbo :D Men det var kanon - precis lika bra som Halmstad eller Kind. Proffsig och inspirerande instruktör (Benny Steen), ett härligt träningsgäng, god mat och ett fantastiskt bra väder. Vad mer kan man önska sig?

Jag har 2 veckor kvar på semestern och har precis börjat gå ner i varv - härligt!

Ha en fortsatt skön sommar!

Kramar

Heléne

2008-08-01 @ 18:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback