Semestern för denna gång är slut:(

Men det kommer mer som tur är:)) Mycket har det varit och mer lär det väl bli med tanke på att jobbet börjar imorgon.

Har iallafall varit i Fort Lauderdale mina två veckor. Helt underbart, supervarmt och gott. Dagarna började med ett gympass varje dag vi var hemma. Jag hoppade över 2 gånger bara. Dottern la upp programmet och hon var mäkta stolt när hela familjen förutom min far var nere och körde på löpband och sedan enskilt, så det var ben, triceps, biceps, bröst och allt annat. Och man kände sig riktigt riktigt bra får jag säja. Men det skulle aldrig funka här hemma, man har ju hundar som måste göra en massa saker:)

Sol och bad givetvis, och man var riktigt glad att kunna gå in i affärerna och känna kyla. Så en del shoppat blev det allt. Över helgen stack vi till Key West och där var om möjligt ännu varmare så dag två tog vi en Jetski tur med guide runt ön och gjorde lite stopp där han berättade lite historia samt ett längre stopp där man kunde bada om man ville och det gjorde vi. Det var som värsta badkaret gud så varmt och skönt. Vi brände oss en del trots 45 i solfaktor undrar hur man sett ut annars!

När denna sköna semester tog slut, landade förra söndagen halv fem på eftermiddagen så var det bara att hämta Asic, Ceta är ju fortfarande hos uppfödarna, packa husvagnen för att dra på läger. Jetleg satt i så man vaknade rätt tidigt på måndagsmorgon. Så det var bara att sätta oss i bilen och dra till Tångahed där Berits gäng fanns.

Ingen skyddsträning för mig men däremot lydnad spår och uppletande. Det var skitvarmt även där så vi körde rätt lugnt. En massa trevliga människor och många goa skratt blev det. Hade Nora boende hos mig och hon tränade Emil och det är riktigt kul att se, hon är verkligen jätteduktig! Tack Berit du är verkligen en klippa!!!!!

Lägret slut torsdag lunch så det blev en lugn och skön kväll hemma. Sonen bad mig väcka honom gärna med lite kaffe vid 11 tiden på fredag, scenariot blev precis tvärtom han stod med kaffekoppen inne hos mig vid 11 tiden istället:))

Fredagen tillbringades hos Ceta och kunde inte hålla mig utan körde lite lite lydnad och det tyckte hon var så roligt så! Sedan satt man ju givetvis hos valparna, ja dom är verkligen underbara även om det gör lite ont att sitta där så kan man inte låta bli. Hade ett lite längre linne på mig och det slutade med att 3 stod och drog åt varsitt håll, 2 hängde i jeansen och den tredje bet mig rätt i sidfläsket och det var givetvis EGO´n:))) Men det finns ju en del att ta av så det var inte så konstigt!

Fredags kväll var det lottning för SchäferSM som vi hade turen att komma med på. Vi drog startnr 5, vilket kändes riktigt bra med tanke på värmen.

Start med spår på lördagen, mitt spår låg precis vid en sjö så Asic badade riktigt ordentligt innan spåret. Påsläppet fullt, han gjorde en riktigt fin analys och sedan bar det iväg. Jag var mer skeptisk för det var länge sedan upptaget var på ca 15m utan det brukar ju alltid ligga långt ut. Men det var bara att hänga på och rätt var det:)) Resten kan jag säja är det värsta jag har gjort, efter 4 apporten åkte kepsen av svetten bara rann i ögonen, när han tog sista lilla pinnen så höll jag på att spy när slutet var taget så hade jag tunnelseende. Det var så j-vla varmt, och upp och ner i bergen över kalhygge ett antal gånger. Så trots att en pinne blev kvar var jag riktigt riktigt nöjd med honom, blev lite rädd för mig själv. Visst man har tävlat tidigare när det varit så varmt men terrängen har aldrig sett ut så här, så nu är det fysträning som gäller även mig!!!

Efter 3 timmar var det uppletande och tack och lov att  vi fick denna tid för annars vete i fasen hur man skulle orkat. Asic fick 9,5 så var dagen slut. Och det var med gott mod man åkte hem om än helt slut. Så en öl på altanen och sängen halv 10.

Vi var totalt 15 men två bröt igår och en bröt innan platsen idag för hunden var halt. Så jag gick in som 3:a idag. Han var trött det kände man men han har ju ändå rätt bra rutin nu så vi slutade på 268,25 med en dålig ink. Så även här kände jag mig riktigt nöjd. Så totalt 594,25 och det vann vi på:) Så vi åkte hem med världens största porslinssak och en hoppfällbar stol och en 15kg Royal Canin säck. En eloge till Schäferhundsklubben Västra som fixade detta, en urtrevlig tävling, supergo stämning och ett gigantiskt prisbord.

Så nu kan man stoltsera med att vi har vunnit ett SM när man inte kom med på det riktiga SM:et:)))

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Elin

GRATTIS ni är så lymla bra! Jämt!! :D kramar

Postat av: Susanne & Ipse

Grattis! Hur känns det att ha en "schäfer"?Hahaha!

Grymt snyggt upptag hade ni, tyvärr missade jag er lydnad eftersom jag var tävlingsledare på rapportens upplet.Håller med att stämningen varit suverän hela helgen!

Ja, då börjar allvaret imorgon igen då...jobba jobba jobba!

Vi hörs!

2008-07-06 @ 20:38:57
URL: http://bastkustenshundservice.se
Postat av: Marianne och Lorken

GRATTIS till vinsten. Ni är jätteduktiga.

Vi ses /Marianne och Lorken

2008-07-06 @ 21:35:02
URL: http://www.klyft.nu/lork
Postat av: Anna & Nellan

Grattis grattis till SSM vinsten!!! SM som SM eller;)



Låter som ni haft en kanonsemester! Man kanske kan få låna dottern så att hon kan få fart på den här slöa kroppen...



Ha det gott // Kram kram

2008-07-06 @ 22:30:35
URL: http://www.foggensnelly.com
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Grattis till SM-titeln ! Skulle vilja veta hur du "klädde ut" Asic till en schäfer?? :D

Ha det gott - trots att det stundar jobbetider.

/Heléne

2008-07-07 @ 09:36:10
Postat av: Ingrid, Dodi & Häxa

Grattis till segern!

Måste ju egentligen känts som om Asic hörde hemma på SSM. Lik en schäfer som han alltid varit ;).

2008-07-08 @ 21:56:25
URL: http://www.bapsi.net
Postat av: Susanne & Ipse

Tack för en trevlig träning idag.../ Hysterisk Matte! Heheh!

2008-07-11 @ 00:32:10
Postat av: Anna och Niklas

Grattis till eran vinst!!! Inte konstigt att Athos var en sån grym spårhund när han har såna föräldrar att brås på. Jag myser när jag tänker tillbaka på våra spårträningar....många grattiskramar till er från oss.

2008-07-13 @ 01:11:21
URL: http://freewebs.com/wildashundar
Postat av: Kerstin

Grattis till SM Guld! ;) Ni är självklart välkomna på nästa års Foggensläger! Det var tomt utan er! Själv har jag också bara varit på två läger i år, jamen man börjar lägga av sig ;)

HA det gott, kanske har du tid för en träff i helgen? Vi kommer ju ner till dina hemtrakter i helgen.

2008-07-15 @ 14:17:31
URL: http://www.foggenskennel.com
Postat av: niklas anna

grattis till "årets schäfer" haha.det var bra att en malle vann bland alla schäfrar.I smskyddet är det massa mallar men ändå vinner en schäfer,men i år blir det en malle som vinner får vi hoppas hehe.om ca 2 år är det beck och gunvalds tur haha

2008-07-18 @ 18:43:44
URL: http://freewebs.com/wildashundar
Postat av: Anonym

Mera blogg åt folket! :D ;)

2008-07-22 @ 22:03:01
Postat av: Eva m buhundar

Ooops mitt namn försvann på föregående inlägg....

2008-07-22 @ 22:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback