Asic den blivande skallhunden!

Så var man åter från Kumla, råkade köra fel ca 4 mil när jag åkte hem:( Satt och pratade i mobilen givetvis, och dessutom körde en annan väg hem. Så när jag kom till Lidköping och skulle köra vänster i en rondell så tog jag höger varför vet jag inte. Men kom iallafall till Kållandsö när jag upptäckte att jag var galet ute fasen va trött man blir på sig själv! Dessutom blev jag ju sen till hundpanget sånt känns inte bra. Fick höra att Ceta spytt upp svart gummi, inte konstigt när man leker med skottkärrshjulet så det bara är slamsor kvar. Hon måste tycka vi är en konstig familj förra gången var det en strimlad kong och nu skottkärrehjul:)

Idag har vi iallafall kör sök, Ceta går nu under namnet Cetabakslag. Dom 2 sista träningarna har hon gått bakåt varje slag:( Så nu får vi lägga om träningen lite, så hon får in framslagen ordentligt. Hon går iallafall bra och har bra avstånd så lite credit skall hon ha. Fick även kört Asic, skall köra om han till skallhund och detta för endast ett tillfälle. Så vi körde 4 träffar, första letade han efter rullen men satte igång och skalla när ingen fanns. Sedan var det inga problem och ett jättefint avstånd:) Det är nämligen en rolig tävling framöver som jag misstänker att jag inte kommer med i spåret och då kör vi söket istället. Som en kul grej och det kan precis hur som helst:)

Sedan till klubben för platsliggning och lydnad, vissa körde skydd oxå men inte vi. Asic körde vi igenom eliten och det kändes jättebra. Ceta fick oxå eliten men hon hade jädrigt svårt att växla till skritt vid gruppen, hon travade om än sakta men hon skall gå! Så vi körde ett par gånger bara sakta gåendet och då går hon så fint så. Annars flöt det på fint, hon har ju en arbetskapacitet som är helt otroligt.

Sedan var det bara att handla lite och hem för ladda för Norgebesöket imorgon.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse

Ja, detta med att snacka i telefon och köra bil är ju inte vår grej.... mitt samtal blev väldans dyrt och ditt samtal medförde flera mil extra. Vad har vi lärt oss? ingenting tror jag för vi lär väl säkert fortsätta snattra i telefon.
Jasså, ska du fixa fler HP..`? Bara undrar...

Postat av: Malin

Nämen köra fel sådär haha Har jag aaaaldrig gjort *host* Känner igen det där med spy upp prylar också tyvärr, att de aldrig lär sig :-(
Hoppas allt är bra med er!

2008-03-12 @ 16:13:55
URL: http://bruksras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback