Parningsresa och dyl.

Så nu var det äntligen gjort:) Men innan det hann vi med lite sök & lydnad + spår & lydnad. Var skitglad för Asic spårade så fint, upptag gick jättefint och alla apporter med och sista sträckan gick 25 bakom bilen där en liten hynda satt men han brydde sig inte det minsta förrän slutapporten var tagen då ville han till bilen:)

Så beslutet kom efter att Asic slutade att äta, då kändes det att nu var det nog dags. Så måndag morgon satte vi oss, jag och Ceta i bilen för färd mot Stockholm och den tänkta friaren. Resan upp gick bra hade tur och slapp all snö som kom då iallafall. Åkte direkt ut till lilla hunden i Täby och han bodde fint:) Strandtomt och ett kanonfint gammalt hus som var upprustat med finess. Så snyggt och stilfull så det var inte klok. Så vi tog en fika och snackade lite, så gick jag en promenad med Ceta och dom mötte upp oss. Ceta blev kär vid första ögonkasten. Hon ställde sig nästan omgående. Jag som trodde rabiata maja skulle bita stackars Bosse. Men dom lekte och hade jättekul och sedan lite annat. Sedan bar det iväg till en annan som tycker mycket om Ceta så han fick hälsa därefter in till Medborgarplatsen

TACK snälla ANNA du är ju värre än en GPS! Guidade mig hela vägen från Täby till stan. Du skall ligga i höger fil och efter tunnel byter du till mitten och nu är du kör över bron lägger du dig i vänsterfil..... så gick det hela vägen. Snöade som fasen såg nästan ingenting men det var ju inga problem med en sådan pärla i andra ändan:)))

Sedan lämnade jag upp Ceta för att gå ut och äta med Jeanettes dotter. Smaskigt värre Olssons tror jag det hette hade allt med vitlök, glass, öl osv. Jag tog smaskiga revbenspjäll och friterade potatisskal. Lite konstiga är dom här i Göteborg slänger vi potatisskal:) Sedan blev det en rastning på Södermalm lite prat och sängdags. Men när vi skulle lägga oss så såg jag att Ceta hade tagit av sig sitt tikskydd o ch lagt på min kudde mysig hund eller hur:) Imorse när jag vaknade satt tikskyddet som en stringtrosa på henne:)) Hon har aldrig på sig det hemma så hon undrade väl vad det var för något.

Sedan åter till Täby solen sken över sjön gudomligt vackert och hon var fortfarande lika kär så efter den träffen stack vi hem. Fint väder nästan ända hem fick förrutom ett snöområde utanför Örebro, råkade tydligen köra fel för jag trodde jag var på väg till Norrköping så landa jag i Arboga. Men där fick Pia guida mig, för jag tänkte vända men det var tydlingen ingen idé. Så 2 mil innan Götet kom snön och vi har mycket snö-

Stackars Asic han bara sprang och spårade berättade mannen, va bra sa jag han tränar nog inför helgen:) Nä det går gå så det går för det gör den ändå.

Så nu blir det en slapparstund innan sängdags.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse

Va´gött att allt gått bra!
Vi hörs! / Susanne

Postat av: Kerstin

Ja, då är det bara att vänta på bebisar då, spännande!
Ha det gott!
Kerstin

2008-03-25 @ 23:11:53
URL: http://www.foggenskennel.com
Postat av: den levande GPS:en

Åh hoppas att allt gått vägen så det blir små puppisar:)

Skönt att du kom fram ordentligt...vågar ju inte låta en Göteborgare fara fram på stadens gator utan hjälp:) Vet ju aldrig i vilket konstigt område du då skulle hamna i...finns rätt många skumma!

Kram från oss!

2008-03-26 @ 07:19:26
URL: http://www.foggensnelly.com
Postat av: Elin

Tack för gratulationen :). Kul med parning! Hoppas det tar sig och allt flyter på fint.

2008-03-26 @ 13:16:05
Postat av: Maysan

*lite annat* & *stringtrosa* hahaha.....klart att den friaren föll som en fura *S* Grattis till parningen, Håller tummar och tassar för många små mini-Asic (Det kan ju inte bli annat än superduperbra) Vad det gäller snön så kan den likagott försvinna SNABBT....Vart tog våren vägen? Ha det bäst!

2008-03-27 @ 10:36:12
URL: http://bosetti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback