Spår och tävling!

Nu är denna lediga dag över suck men snart är det påsk och då får man en ledighet på minst 6 dagar ev 7 skönt.

Var med Jeanette och Åsa som tävlade Högre sök. En mycket trevlig tävling som vanligt i Kind, och en helt underbar sökruta. Det var 2 Elit, 4 Högre och tror att det var 7 lägre. Det blev 1 cert och 7 uppflyttningar inte illa. Lägre och högre började med lydnaden och dom gjorde det så himla bra trots skitvädret och plan som det stora vattenpölar på. Jeanette och Åsa blev iallafall uppflyttade till Elit Supergrattis och Supergrattis till alla andra som lyckades med denna bedrift!!!

Nu har verkligen träningslusten kommit tillbaka. Var och la ängspår och uppletande i måndag. Lite kul på uppletande för där kom hästar och joggare springade ett par meter från Ceta och hon gjorde inte en notis:) Asic fick tyvärr inte dom störningarna så nära, han hade säkert gått fram till joggaren för att hälsa lite:) Sedan spåren som gick fint trots all blöta. Så två lerhögar hade man med sig hem.

Igår blev det en lång koppelpromenad och sedan lite lydnadsträningen på fotbollplanen hemma i ösregn. Folk undrade nog hur det stod till att gå där på en plan när regnet fullkomligt öste ner. Nyttigt tyckte jag  man vet aldrig vad som väntar bakom hörnet. Sedan åkte jag och handlade lite och passade på att köpa en påskblomma till dottern. Visste att hon var på gymet så körde dit och gick in med sketna hundkläder bland alla ärtiga människor. Fick letat rätt på henne och så följde hon med mig till receptionen så stod vi och snackade lite. Då blev jag så himla törstig, så jag tog flaskan som stod framför mig. Ia´s blick är helt obetalbar så säjer hon "Är den din"? Nä den är väl din säjer jag! Men det visade sig att det var den inte, utan det var en engelskman som var i rummet bredvid som hade ställt den där. Så vi fick ett riktigt psykbryt, vet att jag reagerade på att det smakade juice och det skulle hon aldrig dricka vid träning. Tur att stackars engelskmannen inte dök upp när jag stod och drack, då hade det blivit ännu pinsammare! Men vi fick oss ett gott skratt och det förlänger livet säjer dom:)

Idag var det Anette och jag som körde spår och uppletande och lite skydd. Spåren gick ruskigt bra, jag körde bara Asic. Uppletandet var i en ruta där våra hundar aldrig någonsin har gått bra, men idag så gick det riktigt bra, så nästa gång Anette kommer dom att gå superbra:) Sedan till klubben där jag skulle skoja till det och köra civilsändande på bägge hundarna samtidigt. Detta är Asics favvomoment (det enda han kan dessutom iskyddet) men han tyckte inte detta var vidare kul, så han satte sig långt bakom Ceta men skällde så fint så. Så detta roliga lovade honom att det gör vi inte någon mer gång:)

Lite skydd med Dilda, några civilsändande och korgbevakningar och hon skötte sig så himla bra. Så det var två nöjda om än sketna hundägare som åkte hem.

Så nu är övervåningen skurad och undervåningen dammsugen. Bara tvätten kvar samt para ihop ca 500 sockar som inte har en make. Undrar verkligen hur det kan bli så, funderar att slänga skiten och köpa nya.

Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse

Hahaha!
Kan se framför mig när du står och dricker ur hans flaska...tur han inte dök upp!
Ha det gott!

Postat av: Eva m buhundar

Jag är nog unik :) Brukar aldrig ha ngr problem med att hitta makarna på mina stumpor... Och slänger jag ju mina kläder överallt :p

2008-03-12 @ 23:17:44
Postat av: Anna & Nellan

Låter som om ni haft bra träningsdagar...blir lite avundsjuk för det blir ju inte så ofta nuför tiden eftersom man jobbar dagtid...men nu är det snart slut på det!!!!

Skulle velat sett engelsmannens min när du drack ur hans flaska...tur han inte var där:)

Har lillstumpan börjat löpa än? vill ju att ni skall komma upp till tjockhult (stockholm) snart!

Ha det så hörs vi // Kram Anna

2008-03-13 @ 07:08:21
URL: http://www.foggensnelly.com
Postat av: Elin

Hahah dagens skratt det där med vattenflaskan! :D

2008-03-13 @ 20:45:45
Postat av: Kerstin

Har du också ett strumpmonster i tvättmaskinen som livnär sig på strumpor, för det måste det vara, eftersom man har massor av parlösa strumpor!!

2008-03-15 @ 18:06:30
URL: http://www.foggenskennel.com
Postat av: Malin

Haha vad underbart! Hoppas han inte hade bacillskräck :-D
Låter som en typisk underbar lerig hundträning :-)

2008-03-17 @ 12:26:51
URL: http://bruksras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback