Dessa underbara valpar!

Ja, man kan inte få nog av dom:) Tur att man inte har dom hemma för då hade inget annat blivit gjort!  Kul att få "äran" att vara med så här från dag 1 och följa dom. Jag blir ju borta nästan 3 veckor i juni så jag får passa på nu. Dom är kolosalt mörka, vissa nästan svarta. Och vissa utmärker sig redan lilla fröken Ettrig, och hanen Eskil tror jag Lukas döpte om honom till. En krafig liten sak som äter mest hela tiden och sedan stensomnar vid "tutten" på rygg med tassarna rätt upp i vädret, för att vakna och på:t igen. Men gud vad tiden går fort, tänkte stanna ett par timmar som sedemera blev 4!!!


Jag har haft en tanke med Ceta om denna kullen blir bra, så kan man kanske fråga  uppfödarna om dom kan tänka sig och ta ytterliggare en kull så får jag en Cetavalp. Men jag vågar inte nämna det nu efter den här pärsen, får nog vänta några år:))

Så idag fick Asic ett uppletande och lite stege och inkallningar. Var och tävlade igår och det har vänt upp iallafall så nu får man CP:)

Upptag skitsnyggt, och har lagt till min lilla procedur som jag haft tidigare. Sedan hängde jag mig på kort lina, och det var ingen konst för spåret gick mestadels i blåbärsris så man behövde inte ducka för träd och dylikt. Missade första pinnen resten fick vi med oss. Lydnaden gick si så där får jag säja. Mycket bättre kan han! Han hade nosat som fasen när han låg för inkallningen och det visade sig när han skulle lägga sig då satte hans sig knäppgöken!
Hoppet slog han i och en pinne gick han över på stegen så 261 något blev lydnaden.

Sedan till uppletandet där han gick ut jättefint men letade nog inte speciellt efter saker utan undersökte mer vilka som varit där:( Fick med sig 2 saker varav den ena snubblade han  nästan på så där var det inget vindarbete. Så dubbel 6:a blev det men för mig var det en supernolla. När jag sedan fick höra att ett föremål hade legat när på vänster sidan och han kom från tre olika håll och inte fick det då förstod jag att han undersökt rutan istället för det han skulle göra. Så nu har jag hotat han med att blir det inte skärpning så blir han husses hund till nyår!

En kompis ringde och tyckte jag skulle ta en Ceta valp, för själv kommer hon att ha 4 hundar om ett par månader. Nä sa jag det går inte när man jobbar, men jag sa till Anette att skulle det mot förmodan bli en kvar så kan jag ta hem den ett tag:) Dottern har redan döpt den och den kommer att heta Lindjax Eckel:)))
Men jag behövde inte vara orolig sa Anette det blir inte så, kan säja att mannen blev ytterst tacksam Anette för ditt svar:))

Nä man har nog så det räcker men visst blir man sugen när man ser dom små liven!

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse

Kan tänka mig att de är goa de små....men, vänta du bara...snart är de inte såååå söta längre, biter, skiter och är allmänt odrägliga. Hehe! Nä, skojar bara och det hoppas jag du me gör om att ta en till redan. En sak till...Det kommer att vända snart igen...ni kan inte vara på topp hela tiden, svackor kommer men nu går det uppåt igen, känner jag på mig.
Lycka till nu med tävlandet! Kramar!

Postat av: Ingrid

Ha ha, Lindjax Eckel! :)) Den va bra!!
Nästa tävling vänder det Lena - det känner jag på mig! Asic ryser över hotet så han kommer att göra sitt bästa nu... ;)

2008-05-25 @ 23:36:52
Postat av: Elin

Oj oj vad många valpar fröken fick! inte konstigt att hon var stor som ett hus. :D GRATTIS!! jätteroligt och skönt att alla verkar må bra.. kramar

2008-05-26 @ 11:19:38
URL: http://eloz.tk
Postat av: Heléne och Zico-BB

Nu har jag varit inne på Lindjax sida ... igen :D
De är ju helt fantastiska och så stolt hon ser ut Ceta.
Undrar om jag klär i Malle ??? :D
/Heléne

2008-05-31 @ 19:19:11
Postat av: Pia & Hast

Hjälp, det var inte dåligt vilken leverans hon slog till med. Passa du på och njut.. som tidigare påpekats så övergår snart dessa små underverk en omvandling till pirayor. GRATTIS!!!

2008-06-01 @ 19:54:26
URL: http://rapportshast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback