En dag då allt gick åt fanders!

Efter en intensiv vecka med mycket jobb och en del aktiviteter bestämde jag för att sticka till Säffle fredagseftermiddag. Hade ju haft turen eller man kanske skall säja oturen nu i efterhand:)

Så jag och Maggan sammanstrålade i Säffle och åt gott som Maggan fixat. Tack det var mumsigt:) Sedan satt vi  och tjötade en stund. Samlingen var kl 7,00 nära spårmarkerna så det blev en relativ tidig kväll.

Drog startnr 7 och direkt därefter var det platsliggning. När vi kommer ut på gräsplanen, så börjar en liten schäfertik att skälla och hon skäller konstant tills vi börjar ställa upp vilket tog en liten stund. Och sånt gillar ju Asic:) Han börjar trigga igång och jag fräser till honom, då klamrar han fast sig på mitt ben. Fräser till honom men det skiter han högaktningfullt i. Så vi pratade lite med varandra, så löste det sig. Kul när en sådan sak händer när domarna står rakt framför en:( Men platsen gick bra och vidare till spåret.

Upptaget valde han rätt håll för att sedan vända och ta bakspår. Fan tänkte jag men nu siktar vi på resten. Och det gick bra till 4 pinnen. Dom 3 första låg i skog sedan var det nog 800 m kalhygge. Jag tyckte jag hade varit överallt men rätt som det var tog han pinne 4, där efter brast det för han. Han hade bara kontroll på spåret inte en pinne han orkade att ta. Och tyvärr bruna så man såg dom inte själv heller:) Men när slutet kom så tog han det och slängde sig i mossan. Han tom badade i traktorspår med vatten och det är inte vanligt för han är en liten kruka. Men skit densamma tänkte jag nu kör vi lydnad. En seg Asic som man tog in på lydnaden, det var helt ok men han kunde inte riktigt hålla ihop. Han överraskade mig helt total på framåtsändandet , galopp och bröt av innan gruppen och i farten sätter han i nosen mellan benen på den enda kvinnliga i gruppen. Det var inte så att han bara nosade till utan riktigt körde in nosen men stannade inte utan gjorde det i farten. Efteråt kände han nog att det var lite galet för farten in till mig var inte som vanligt. Fick fräst till han ordentligt innan vi vände och körde andra sträckan och den gick helt kanon. Så nog var det lite rörigt i huvudet på honom. Dagen avslutades med uppletande och även där fick han ett släpp. Startade på högersidan och skickar, han springer ut och kommer in utan föremål, skickar han igen och då drar han rakt ur rutan. Tänker för mig själv att det är vinden han fångar men när han låg på 15 m så kallade jag in honom efter det plockar han in 3 föremål och inget mer hanns med. Så summan av kardemumman är gk och 2 plats av 7. 2 bröt och vi andra blev godkända. Så nu är det bara att se fram emot nästa tävling och hoppas att det inte är kalhygge med 25 grader på:)

Och idag hade vi lydnadstävling på klubben som gick lätt som en plätt. Får gratta alla som blev uppflyttade jättekul.



Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Hej hopp!
Vill bara säga det "att även solen har sina fläckar". Det kommer att gå hur bra som helst nästa gång, men hoppas ni slipper kalhygge i kombination med stekande sol.
Kramar
Heléne
PS. Så rolig Ceta ser ut - en riktig "tjockemolla"

2008-05-12 @ 15:44:14
Postat av: Kerstin

Ja, det där med hundar... Är det inte vildsvin så är det kalhyggen... Men ni kommer igen, hundar är ju inga maskiner, hm ;) (kanske inget du vill höra idag?)
Ha det gott!
Kram Kerstin

Postat av: Anna & Nellan

Vi kan ju bilda klubb efter den här helgens resultat...fast det gick ju lite bättre för er...vi kom ju inte äns runt spåret eller rättare sagt runt gick det men inte till slutet :( På´t igen!!!

Kram kram

2008-05-12 @ 17:26:23
URL: http://www.foggensnelly.com
Postat av: Ingrid

Du beskriver så himla bra hur allt har gått till. Ser framför mig hur Asic "sköter sig" på framåtsändandet till exempel ;). Otur idag, men ni är så himla duktiga och kommer att ta igen detta på nästa tävling! KOM IGEN BARA!!!

2008-05-12 @ 19:36:37
URL: http://www.bapsi.net
Postat av: Susanne & Ipse

Vill bara önska er Lycka till nu på lördag då ni tävlar på GMBK. Håller tummarna stenhårt! Jag lovar!!! Vi hörs!

2008-05-17 @ 01:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback