Oj vilken lat vecka!

Ja veckan har gått i lathetens tecken, var hemma både måndag och tisdag när hände detta senast:) Men det var förbannat skönt i allafall. Onsdag tillbringades hos uppfödarna från morgon fram till halv 4. Det blev sök, uppletande lydnad och skydd. Ceta gick jättefint i söket hade ordentliga belöningar där ute:)) Uppletandet gick oxå jättefint med henne, tur att dom inte har hårborstar av hårdplast på tävlingen, för det lät lite väl mycket:) Asic fick oxå ett pass och han hade lite svårt för ett som låg i en backe! Sedan skyddet fick Anette figurera en del gick jättefint, förrutom korgpåsättningen efter civilen. Tur att man inte behöver sätta på och ta av den under tävling:)) Sedan blev det fasttagande träning på nära håll och hon gick i mitt i rygg på alla utom den första, så det här konceptet kör vi på med. Avslutade med upphopp och det är inte mycket att säja om hon tycker det är skitkul!

Anna & Eva var med idag med sina underbara Ceta valpar, så himla kul att få träffa dom ibland. Dom ser ut som miniatyrCetor:)) Och dom tränar på, Anna & Enthra håller på med lite "udda" grejor:) Typ att Enthra balanserar på en parfymflaska:))  Och hon fixar det den lilla skruttan, jag Anna & Eva ni kommer att gå hur långt som helst!!!

Fick avboka Stenungsund med Ceta för hon har börjat löpa! Men det var väntat och skönt att det kom igång! Så hon fick koras istället. Fick fixat både extriören (hm vet inte om det stavas så) och mentaldelen. Och jag var så stolt och glad och löste allt helt perfekt tycker jag, fram direkt och analyserade och sen var det borta. Extriören var lite kul, för jag trodde i min enfald att Ceta är riktigt snygg, men det blev mosat av Ankan: Hon är en hygglig malle:) Och orsaken till att man kan tycka att hon är supersnygg är för att det finns så himla mycket fula mallar ute:)) Ja det kan nog ligga något i det!

Så idag har det blivit städning och långa promenader med hundarna samt lite plantering av en massa växter, så det skall bli kul till våren och se om dom tar sig!

Nu väntar en vecka med en del aktiviteter, skall döma en träningstävling med Lennart som bakdömer, ombytta roller med andra ord, sedan har vi domarutbildningen på onsdag och träning  på torsdag sedan en helg i Falköping))

Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse

Hej igen! Nu är jag på plats...fick kört 5 mil extra för att jag inte kan göra två saker samtidigt...prata i telefon och köra bil. Illa illa! Jag & min hund..vi är nog ganska lika, tror jag. Han kan inte heller göra två saker samtidigt för då blir det fort och fel. Hehehe! Grattis igen till Cetas korning och ha en bra vecka. Kram!

2008-11-03 @ 00:21:31
Postat av: Eva m buhundar

Läs på lydnadsklass III-reglerna noggrannt inför träningstävlingen, tipsar ;)

Postat av: Eva igen

Glömde gratta till korningen!!!

2008-11-03 @ 16:26:44
Postat av: Maysan & Jäger

Stort GRATTIS till korningen!!!!!

2008-11-03 @ 19:03:50
URL: http://bosetti.se
Postat av: Kerstin

Grattis till KORNINGEN!!

PS: Nu har jag nog valt valp... tror jag, hm

Ha det gott!

Kram Kerstin

2008-11-03 @ 19:16:00
URL: http://www.foggens.se
Postat av: Susanne & Ipse

Hörrödu! ¨Dags för lite uppdatering, eller? Din lilla latmask! Hehehe!

2008-11-12 @ 22:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback