Lite uppdatering

Ja nu har man verkligen legat i. Var på klubben 3 dagar i rad förra veckan, vet inte när det hände senast:)  Men vädret har varit jättebra om än lite kallt, dags att börja vänja sig.


Sist jag körde sök med Ceta så började hon i superfart rakt och fint om än låg ute lite länge men det tar jag gärna just nu. Sedan började hon trappa av lite anledningen kanske var att hon skulle bajsa för det var det första hon gjorde när hon var klar, så blir det när man inte göra det innan! Sedan blev det skyddsträning på klubben, och det har blivit bättre men några tillsägelser fick man allt. Körde korgbevakningar för första gången sedan valparna, det var hennes glansmoment innan och det gick riktigt bra nu oxå. Men det där eviga fasttagande hur svårt kan det vara!! Hade starka planer på att skita i allt vad skyddet heter och köra spår och sök med henne i stället, men lite enveten är man ju så vi kör på ett tag till. Bus-Pia tröstade mig och sa det kommer bli så bra bara att köra på. Ja ja vi får väl se hur det blir!


Fick två pass lydnad oxå lite väl taggad kanske men få ha i åtanke att varit hemma hela dagen och sedan direkt ut från bilen. Då blir inget annat än taggat med lill-Fia men det känns jättebra iallafall hon har en underbar kontakt och går som en liten arabhäst:)


Körde uppletande med bägge hundarna för skoj skull. Ja skoj blev det för Ceta iallafall, Asic sprang som en blådåre och blev supersnål. Han plockade in 8 av dom 10 föremålen som låg ute. Tror att Ceta tog det som en kapplöpning istället:)


Sedan blev Ceta magsjuk, hon äter ju all sköns skit, sliter fotbollar i stycket och sväljer säkert en hel del! Så hon har spytt ett par dagar så det var varit fasta men nu är hon fit for fight igen.


Har kört mycket fys med hundarna, så dom längtar nog efter dom lugna promenaderna igen.


Hade spårtävling igår tyvärr en del återbud så 12 kom till start. En dag med strålande väder och en hel del trevliga människor.


Idag blir det lydnadsträning igen, tänkte nog avstå nattsöket nästa helg. Ceta har inte fått någon träning i helgen pga magsjuka och hon kan nog behöva lite mer. Tänkte slänga rullen på Asic och köra honom istället. Kan tänka att han skulle tycka det vara spännande och springa i mörkret och leta figgar. Men han är ju heller inte körd på ett tag, sedan har vi skyddstävlingen till helgen. Så det skall märkas upp banor, mat skall inhandlas och skydd skall tränas så det blir nog inget av det.


Må väl

Lena


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ja, du verkar inte heller ha problem med att få tiden att gå... Man får sova på hemmet när man blir gammal!

Här är det full fart, visning på huset idag igen, i går kom bara 4 :(.

Blir väl omvisning mitt bland valpar å allt!! suck Har man inte att göra så skaffar man sig, hm

Ha det gott!

Kram Kerstin

Postat av: Josefine

Nu sitter jag vid mammsens dator och

äntligen kan jag läsa dina uppdateringar! Träna på:)!

2008-09-22 @ 18:43:20
URL: http://www.bolteus.se
Postat av: Susanne & Ipse

Dööö, Lena....Lugn och fin nu, du kan inte hinna med allt! Hehehe! Tidsoptimister är vi nog båda! Kram!

2008-09-22 @ 20:25:48
URL: http://bastkustenshundservice.se
Postat av: Maggan & Casper & Nova

Hej Lena !

PUH . DET HÄR LÅTER JOBBIGT . HAR DU BARA KUL SÅ ÄR DET OTROLIGT VAD MAN ORKAR .



HA DET GÖTT

2008-09-22 @ 23:52:47
Postat av: Elin

Kul med en uppdatering! Jag tycker ni ska tävla! :D



Tack för en jättetrevlig tävling i söndags det lilla vi hann vara med. Mest ledsen blev jag när vi fick bryta för att jag inte fick gå klart det fina spåret. Vilken härlig mark!



Nu ska vi träna förledningar ikväll! Har du en älg att låna ut?



kram

2008-09-23 @ 06:32:33
URL: http://eloz.tk
Postat av: Anna & Nellan

Tack tack för alla peppande ord...dom behöver jag! Å självklart fixar jag en uppletandekurs för dig;) Vilken hund är det som behöver hihi.



Ha det gott så ses vi...Snart hoppas jag!



Kram kram



Ps.varför bor ni så låååångt bort :(

2008-09-28 @ 09:09:14
URL: http://www.foggensnelly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback