Superduktiga Asic & Susanne!

Ja, så var en tävling till ända! Gjorde iordning smalmat till mig och Susanne igår:) Samt en massa mat som släkten skulle äta idag. Kalas och tävling på samma dag kan bli lite mycket:) Men maten var iordning gjord, och mannen skulle fixa det sista som inte var speciellt mycket.

Upp vid 6 tiden och mata hundar och sedan iväg, det kändes så himla kul! Väl framme lite rastning och sedan dök Susanne upp. Så vi drog oss mot klubbstugan för lottning! Kom på att i torsdags alltså 3 passet med Asic skulle vi köra platsen men det glömdes bort. Men men bägge brukar ligga så det kändes inte som några större problem. Jag drog startnr 1 och Susanne startnr 9. Och vi började med platsen. När jag väl ställt upp så kom Asic och Susanne, ni skulle sett Cetas min " Men va skall Asic vara med här oxå" men Asic såg ut med sina stora öron bakåtslikade "där står min mammmma" Men det gick skitfin, kul att se för frosten hade tinat under hundarna så man kunde se exakt hur Ceta legat:) Får nästa säja att detta är Lukas förtjänst, han vet nog inte hur duktig han va:)))

Jag började direkt med spåret, fick känslan när jag gick mot upptaget men va f-n utsätter jag mig för detta:) Drar ett djupt andetag innan jag skickar ut henne. Rakt ut går hon och tar bakspår, vänder och spårar vidare. Efter ca 75 m bär det iväg, fullt galopp och jag susar med. Skulle tagit kort på spårlinan det hängde två knippen ljung åt varsitt håll:) Men efter ca 500 m stoppade jag henne, kände att det  här är inget bra. Så vi gick tillbaka en bra bit och där låg en pinne och försökte ta upp det därifrån. Men kände mig lite kluven, dels hade det gått i "Unnafart" och sedan har vi en tävling imorgon så jag selade av henne och hon fick sin lilla leksak. Så from nu tänker jag inte öka steglängden utan hon får rätta sig efter mig! På tiden kanske:)

Så vi satt ett gäng och tog en fika på parkeringen i strålande solsken innan Susanne och Asic skulle starta. Jag fick ju åka med nu och kolla, jesus så nervöst. När domarna kom ner efter upptaget, så tryckte jag ner rutan och frågade hur det hade gått, Strålande sa dom:)) Sedan gick dom runt på mindre än 20 min och alla pinnar med! Kunde inte riktigt läsa Susannes ansiktutryck hon hade tänkt och lura mig men kunde inte hålla sig:)

Lydnaden, ja då gick jag in i huset, ja det var inte lätt så jädra nervös! Men dom fixade det så fint, tur att Susanne är van för visst försöker han lilla mannen att räcka finger. Och han är otroligt genomarbetad men vem som helst kan inte ta honom! Så dom fick ihop 281,25p superkul.

Och därefter uppletande, då passade jag på att köra igenom skenMärta i lydnaden och det gick väl hyfsat! Får ett samtal från Susanne efter flera timmar känns det som, att 3 föremål hittades och att Asic pigg och alert:) Så totalen blev 617,75p och att han är med stor sannolikhet klar för SM2009.

Ja, vilken dag en otrolig trevlig tävling, en otroligt duktig förare till Asic, och en otroligt duktig ASIC!

Ja nu laddar nog SkenMärta i soffan och jag skall packa ytterliggare en "smalmatsäck":)

Tack snälla Susanne du var helt otroligt duktig! Och alla andra som var där och hejade idag!

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse

Det är jag som får tacka för förtroendet att fått köra Asic! Som sagt, han är så bra genomarbetad och det är tack vare dig som vi lyckades såpass fint som vi gjorde. Man dresserar inte om en hund på en vecka och visst måste man ha koll på hur han jobbar i spåret osv...det är ju med känsla man jobbar med hund, det är inte bara att tuta & köra! Lycka till imorgon! Ni fixar detta maed bravur, tror jag! Kram!

Postat av: Anna å Dengilidengan

Hej hej!



Roligt att ni är med till SM 2009, GRATTIS TILL ER ALLA 3 ;) till finfina poäng!!



Håller tummarna för att det gått bra idag!



kram Anna

2009-04-05 @ 17:27:50
URL: http://www.dengilidengan.se
Postat av: Elin

GRATTIS... jihooo SM SM SM!! :D snyggt jobbat i skyddet oxå men synd på spåret. kramar

2009-04-05 @ 20:14:34
URL: http://eloz.tk
Postat av: Anna & Nellan

Vad grymt roligt att ni har så fina kvalpoäng till SM:)) Som jag sagt förut...det är grymt imponerande!!!



Själv blir det ingen träning på nån vecka...Nellan har blit ormbiten och har varit rätt risig :(



Hoppas vi ses snart!!



Kram kram

2009-04-06 @ 16:10:22
URL: http://www.foggensnelly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback