Nytt År Nya utmaningar!

En nyår som var skönt lugn, skumpan öppnades inte ens:)  Den får vi ha till ett annat tillfälle!


Nyårsdagen bestod av ett besök  hos Jeanette och Reine och en ridtur.

Dom har fått in en arab som skall gå som sällskap till Jeanettes lilla islänning Aasa.


Lilla Prinsen som jag kallar honom var en maxad D ponny och 19 år gammal. Passade mig utmärkt det var några år sedan man red! Asic och Åsa fick springa med, fick med en långpisk ialla om att Asic skulle få ett spel, och j-vlar vad han höll på.


For förbi och slängde sig mot mulen på lilla hästen, och det bara smällde i luften. Men han lugnade ner sig efter ett tag och sedan gick det jättefint:)


Efter det god mat,  lite planering inför våran stora vårfest  på deras stora loge:)


Idag har vi spårat Eva & jag. Hedda fick ett km spår och Asic fick ca 500 m. Asic valde rätt håll och sedan gick han på som fasen alla pinnar med hem men förstärkningen hämtade vi efterår:) Eva fick bekänna färg, detta blev ett riktigt tävlingspår för henne för denna terräng känner hon inte till:)  Men givetvis så fixade Hedda det med bravur.


La även ett kort spår till Ceta drygt 400 m med 2 pinnar och slut. Det gick som på räls, vinklar klockrena hastighet som typ X2000:)


Därefter ett kort uppletande och lydnad. Dottern var hemma och tog stygnen på Ceta, någon nytta ska man ju ha av sjuksystern. Men jag var mycket osäker när hon satt med ett special instrument och talade tydligt om att hon måste ligga stilla. Ceta låg jättefint men en morsa som satt och tjötade att fick du verkligen av stygnet nu, akta så du inte skär henne osv osv.:) Men dom är vana att jag tror att dom är 10 år:)

Imorgon blir det  My Dog, skall hjälpa Schäferhundklubben vid insläppet så får klubben lite pengar. Hoppas det finns en del att shoppa:)



Må väl

Lena



Kommentarer
Postat av: Eva m buhundar

TACK för idag! Ja, jag fick verkligen förlita mig på min hund idag, men det gick ju strålande :) Spåra det kan hon!

Postat av: Jeanette och Åsapåsa

Ni är så hjärtligt välkomna snart igen. Åsapåsa saknade er när vi var ute idag. Hon fick inte springa någonstans eftersom matte hade idag koll på var hon befann sig till skillnad mot när Asic var med.

Skall försöka motivera Reine om att vi skall med till Turkiet. Alla går att övertala :-)eller hur. Kram Jeanette

2009-01-03 @ 14:34:52
Postat av: Susanne & Ipse

Vad härligt det låter med eran ridtur, fast mig skulle ni aldrig få upp på en hästrygg. Lider av häst & koskräck! Hehehe!

Vi ses i morgon för lite hundträning igen. Ska bli skitskoj! Kram!

2009-01-04 @ 22:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback