Första Elittävlingen för i år!

Efter en vecka men lite träning och många möten, så var det dags för första tävlingen.

Fick packat allt igår och ställt klockan på ringning urtidigt. Så tidigt väldigt tidigt bar det av till Götene. Hade tur att uppfödaren jobbade så man fick snackat bort en stund:)

Väl framme i mycket god tid så rastade och matade jag Asic, Ceta fick var hemma hos husse! Sedan in och ta lite kaffe och tjöta med folk. Så var det lottdragning nr 6 fick jag och Asic, skönt ut i skogen direkt efter platsen. Så väl ute i skogen blev det en stunds väntan, precis så man fick rastat Asic och ätit en smörgås. Påsläppet helt suveränt går bakspår 2 m och tvärvänder och väljer rätt håll, satan va glad man blir bak i snöret. Sedan gick spåret ömsom myr och ömsom skog. Myren bestod av gräskullar med torkade ormbunkar men Asic spårade på, efter ca 800 m fick han ett tapp där han verkligen ville säkerställa att spåret gick över berget och inte åt något annat håll. När han väl fick konstaterat det så bar det iväg. Väl i "mål" så var det 2 pinnar borta. Och jag misstänker att dom låg bland gräskullarna och går man inte exakt där så missas det. Han spårade iallafall skitbra oavsett om han fick med sig alla pinnar och dessutom har han börjat ligga på ordentligt:)

Så tillbaka till klubben, nu fokuserade vi om för lydnaden. Vet att Asic brukar göra lydnaden riktigt bra och det gjorde han förutom inkallningen, där han lag öronen från start och det är inte bra:) Så ingen reaktion överhuvudtaget när jag kommenderade stå la sig gjorde han däremot. Men ser ändå lite positivt på detta att han inte brydde sig om tävlingsledarens kommando vilket han kan göra ibland. Annars är jag hel nöjd.

Så det var bara att ladda om till uppletandet, vilket vi har malt ordenligt i höst. Anneli har stått för upplägget, och malt oss ordenligt, tack snäll för pushning. Fick oxå lite mental laddningen innan:) Så lugnt och sansat går vi in på uppletandet och på 1,28 har vi plockat in 4 föremål och dubbel tia!  Detta var verkligen det bästa på länge, han gick så himla bra, kanontempo och bra avlämningar. Så även om det inte blev SM kvalpoäng så var jag jätte lycklig när jag åkte hem:)

Poängen idag
Fritt följ             10 - 9,5
Ink st & lägg     5- 5
Framåts            9 - 9
Kryp                   8 - 9
Skall                  8 - 8
Metall              9,5 - 9,5
Tung              10  - 10
Hopp               8 - 8 
Stege            10 - 10
Platsligg       10 - 10

Upplet spår   10  - 10
Spår                  8 -  8

Uppletande  10 - 10

Så totalt 568 p och en 6 plats av 20!

Nu satsar vi mot nya mål när både Asic och Ceta har kommit med i Stenungsund:)

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis ännu en gång...jag var nog inte riktigt klar i huvét igår när du ringde, men idag är det bättre.

Dom betygen behöver du inte skämmas för...attans vad snyggt jobbat! Kankse liiite tur att jag inte kom iväg på den tänkta kursen ...eller hur???

Kram!

2009-03-22 @ 12:46:54
Postat av: Jeanette & ÅsaPåsa

Jättegrattis ifrån oss också. Det var fasen bra jobbat

2009-03-22 @ 18:37:18
Postat av: Asta

Tack för grattis! Och Grattis själv!!! Nu vill jag få upp betygen oxå:-)

Postat av: Anna & Nellan

Vilken början på tävlingssäsongen!!!



Nu jäklar i havet är det krig i uppletandet;) jag hade ju rekordet innan på 2,03 och nu dammar ni till med grymma 1,28 !!!! Går det att göra snabbare hmhm kan bli svårslaget hihi



Ha det gott så hörs vi!!



Kramisar

2009-03-23 @ 10:49:54
URL: http://www.foggensnelly.com
Postat av: Kerstin

Snyggt! Synd på pinnarna, ni tar det nästa gång!!

Kram

Kerstin

2009-03-23 @ 15:14:33
URL: http://www.foggens.se
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Grattis till ytterligare en väl genomförd tävling.

Fria följet 10/9,5 - man blir grön av avund :) Och dubbeltia på uppletande och vilken tid - häftigt! Retfullt med pinnarna som blev kvar i skogen, men skönt att du känner dej nöjd !

Kram Heléne

2009-03-24 @ 09:13:05
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: pamela och oskar

GRATTIS min allra bästa LENA och pussgurkan ACIC.Längtar efter dig!/bamsemånga kramar till er ni superduktiga två/pamela

2009-03-24 @ 17:54:25
URL: http://mullenuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback