Nu uppdateras det!

Tävlingen idag flöt jättebra! Och solen strålade på eftermiddagen så vädret kan man inte klaga på! Vinnaren fick med sig finfina SMkvalpoäng 611p , jättegrattis till det! Och grattis alla andra till fina resultat!

Erbjöd mig att vara hundvakt åt SnyggEgon för Sverker skulle döma söket. Jag släpade runt lilla Egon 5-6 timmar. Han är en charmör av stora mått alla bara älskar honom. Sedan är jag ju lite mjukare eller kanske rent av slapp:) För jag lät han hälsa på alla, lite hur som helst dom första timmarna men sedan styrde jag upp det litet:) Eventuellt kommer det en släpkärra kläder upp till uppfödare för tvätt en domare föreslog det med glimten i ögat. Men jag tyckte det vore synd för jag vet vem som tvättar i det huset:))

Inne i sekretariatet var han uppe i bokhyllor, hämtade spårapport och höll på att flisa den men det insåg jag hade kanske inte varit så popis, men då klättrade han upp och hämtade en CD skiva!  En uppfinningsrik man med andra ord, men vinner ialla lägen pga av sin goa utstrålning!

Efter allt var klart så körde Sverker, Eva och jag uppletande, Ceta fick skydd som känns bättre och bättre, jätteskönt. Efter det kommenderade Egon i appellydnaden. Men det är nästan helt omöjligt, kan låta så här Avdelning framåt march, lite tyst sedan kommer det "Men herregud så duktig han är", vänster om march, lite tyst sedan kommer "Men han är ju för söt":)  Han går iallafall för d-j bra, så allt inkl plats fick han och jag tror han var mer än nöjd med dagen:)

Sedan körde vi igenom högre lydnaden och det såg inte alls så illa ut som vissa vill säja:) Visst fanns det lite men det stora hela såg det bra ut!!!!!

Så nu blir det jobb imorgon, första dagen man känner sig helt frisk. Hundarna har fått en långis på 1,5 t och tom badat i havet:) 

Men lydnadsträning imorgon kväll i ljuset skall det bli!

Må väl
Lena
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tackar för en jätte trevlig dag som ni lyckades få till så bra så:)! Egon är alldeles för fantastiskt den mörka mannen:)! Kommer bli en fin hane på Leah, synd bara att de blir 80% inavel:)! Buttrixen blir bättre:)! Håller tummarna för nästa helge det kommer ni fixa galant! Ni är ju så himla grymma!!!

2009-03-29 @ 22:47:49
Postat av: Kerstin

Å vad jobbigt att vara sjuk, tur att du mår bättre!

Lycka till på tävlingen!

Måste ses snart!

Kram Kerstin

Postat av: Susanne & Ipse

Tack för ikväll! Tänk där gick vi i vargskogen och sjöng som små grisarna "Ingen rädder för vargen är..."Hehehe! Usch, tänk om vargen hade dykt upp...då hade jag dött!!! Asic var duktig i både uppletet och spåret så det känns ju bra såhär långt iaf inför lördagens tävling. Spännande!! Ses imorgon! Kram

2009-03-31 @ 23:41:46
URL: http://bastkustenshundservice.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback