Cetas andra Cert!

Nyss hemkommen från Falköping och deras Elitskyddstävlingen, med i bagaget är en jättetrana:) samt hundmat och CERT!

Åkte upp redan igår och mötte upp Kerstin & Pelle, Anders och Berit. Jag hann köra lydnad med hundarna innan dom kom, sedan blev det uppletande med Asic och några till. Därefter grillning och en Irish mums, men vid halv 11 var det dags att gå till kojs. Hade inte satt på gasolvärmen, så det var lite halvkyligt på natten, trots två hundar i sängen.

Klockan ringde halv sex, försökte sätta på kaffe men strömmen hade tyvärr gått, suck. Så rastning av hundar och sedan fick man kila bort till klubbstugan och köpa sig en kopp så man vaknade.

Vi var 10 st total varav 5 i Elit. Kerstin drog nr 2 till mig, helt perfekt. Då säjer TL att vi börjar med plats och lydnad, nä du skojar säjer jag och då ler han. Ja ja tänkte det var ju litet roligt skämt, men när jag frågade igen om han skojade så visade det sig att det gjorde han absolut inte. F-n tänkte jag och fler med mig:) Platsen full och lydnaden var väl helt ok, förrutom att hon inte la sig på ink men det var 10-15 m från mig och öronen låg ner så det var inget att be för. Så vi landade på 252p. Ut till spåret och det gick kanonfint allt med. Därefter en lång väntan till avsöket, hon fick 9,75 på söket och 10 1:a figgen och 9,5 p andra. Så jag var superduper nöjd. Tillbaka till klubben för ytterliggare väntan på uppletandet ca 1 timma. Men vi hade tur med vädret som väl va. Där fick hon 10-10:)))

Sedan till skyddet, kände mig jätteladdad. Men var bekymrad över va dubbelretningen skulle gå. Men när jag kollade högre hundarna så såg att när dom kom till en jacka som låg på marken så gick figgen. Det var ju bra tänkte jag men i samma andetag vad händer om domaren tar på sig jackan då har jag inget riktmärke. Men han tog inte på sig den iallafall. Skyddet gick jättefint förutom dubbeln, där jag fick lite halvpanik när jag närmade mig jackan, f-n nu kommer han snart ajajaj och strax innan jackan gör jag ett dk så Ceta går och figgen var i första steget så det blev en super 0:a. Jag får ta det som läropengar, måste ha mer träning och inte hänga upp mig på en jacka som ligger på marken!! Vi avslutade iallafall m 693,5p cert och vinst. Är så himla nöjd och glad för hon ställer upp hela tiden, inga tveksamheter där inte.

Jättegrattis til DM mästaren i Falköping Pelle & Oska, sicket skydd fy fasen va grymt!!!

Och tack för urtrevligt sällskap, ni är underbara!!! Hoppas vi ses snart igen! Hälsa även till gnällspiken som va med:))

Nu blir det en lugn helg och ingen hundträning tror jag:)

Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Eva m buhundar

SUPERGRATTIS till andra certet! Blir det två SM-hundar från det Källténska hemmet nu då???

Postat av: Eva med Exah

STORT GRATTIS till CERT och VINST :) :)

2009-05-01 @ 22:53:15
URL: http://www.redattraction.com
Postat av: Buttrix

GRATTIS till cert och SM-kval. Få förunnat att ha sådana positiva problem, två hundar kvalade till SM.

2009-05-01 @ 23:04:49
Postat av: Annelie m Mixa o Fanny

Instämmer med tidigare inlägg,ett stort grattis till framgångarna,super-duper bra gjort....

2009-05-02 @ 08:12:33
Postat av: Lindjax

Kolla in grattis sidan på afbv:)!!

2009-05-02 @ 18:19:55
URL: http://www.lindjax.eu
Postat av: Petro och Jossan

Kolla gärna in vår blogg!:)

2009-05-02 @ 18:22:25
URL: http://petroochjossan.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Har sagt det förut, men säger det igen! Fasiken vad duktiiga ni är! Jättekul att träffas! Måste bli snart igen!

Kram Kerstin

2009-05-02 @ 18:50:37
URL: http://www.foggens.se
Postat av: Ingrid, Dodi & Häxa

Oj oj, ni är verkligen på G!

Stort Grattis Lena! Ett litet lagomt angenämt problem tycker jag... ;) Vilken hund ska jag starta på SM i år? :))

2009-05-02 @ 22:51:26
URL: http://www.bapsi.net
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Vi stämmer in i Grattis-kören :) Ni är ju bara super-duper-duktiga.

Vad gäller SM så är väl det inga problem - Asic har väl en "extra-förare", som kan rycka in :)

/Heléne

2009-05-03 @ 16:06:01
Postat av: Anna & Nellan

Jag bugar och bockar, är grymt imponerad!!! Cert och SM-kval .... vi kommer och hejar!!! Båda hundarna med på kvallistan till SM!!!!!



Kram från oss!!

2009-05-06 @ 17:45:39
URL: http://www.foggensnelly.com
Postat av: Elin

Tjoho vad bra ni är!! Alla tre :D.. Ja Asic får man ju inte glömmma. Såg superfint ut igår med så det blir nog kalasfint i augusti. HEJJJA.. grattis igen till framgångarna var väl det jag skulle säga eg. :D

2009-05-07 @ 10:02:12
URL: http://eloz.tk
Postat av: Eva med Exah

Hoppas det gick bra på klubben ikväll! Javisst var hon duktig den lilla, och bättre ska det bli :)

2009-05-13 @ 22:49:33
URL: http://www.redattraction.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback