Hon är inte bara smart utan snygg oxå!

Ja , hade man haft någon kunskap om detta med utställning så hade hon fiskat till sig sitt första cert! Men missar man rutan med bruksprovsklass och anmäler till öppen så blir det så. Lite kul för jag har sagt till allt och alla att vi skall ner och hämta certet, vissa har sagt men det får du aldrig på henne och vissa har hållt med. 


Dagen började med att hämta Marie och Viktor samt Mila. Vi tog med henne för Maria hade fått förhinder. På vägen ner blev det många goa skratt hur detta skulle gå. Stackars Marie fick Mila på halsen för vi skulle ju ställa samtidigt, så vi satt och diskuterade hur man ställer mallar och det var ju rätta personerna som inte kan någonting om detta. Men vi var rörande överens om det blir vad det blir och vi gör så gott vi kan. När vi kom till Halmstad så började Mila flåsa och trampa lite, till saken hör att hon låg i baksätet på min bil. Fasen sa ja till Marie undra om hon är nödig, men vi kom fram till att hon var nog lite stressad tyvärr. Strax innan Ängelholm så skiter hon ner hela baksätet, Oh Herregud säjer Marie och slänger sig bak för att hålla upp överdraget. Stanken kan ni förstå själva! Stackars Mila satte sig i andra hörnet och så olycklig ut . In på en tapp ut med Mila och överdraget samt fäll. Marie som hade skit på sin tröja och skit på hela handen satt i en vattenpöl och tvättade sig. När vi väl fått torkat bort det som kommit på rutorna och dörr, så åkte vi vidare fasen va skrattade, detta skulle filmas! När vi närmar oss Åstorp så tar jag handen upp mot håret och kände något blött då hade jag fasen me hundskit i håret. Men Marie fixade det med våtservetter från Biltema! Ja så vi var lite oroliga om vi skulle lukta hundskit när vi skulle ställa men det gick vägen.


När det äntligen var dags för uppvisningen så ropade dom inte in mig, då blev jag lite orolig. När Marie visat Mila, som gick bra men hon fick en litet påpekande från domaren och det var om hon kunde ställa sig på andra sidan för det var hunden domaren ville se:)


Då ropar jag in till Marie och säjer att hon skall säja till att även jag var anmäld till denna klass, och Marie säjer till och pekar och utanför står jag och vinkar vilka dj-a amatörer:) Ja hade jag några bruksmeriter undrade dom, men herregud säjer Gunilla som står jämte mig att det kan många intyga att hon har tävlat SM:) snälla vänner! Men då kom den stora frågan som jag ställde att spelar det någon roll, Nä säjer domaren men frågan var inte rätt formulerad, för det jag var på jakt efter var Certet och inte Ck. Men jag var så himla osäker på vilken ruta jag fyllt i så bestämde att vi tar öppen, för hade vi inte gjort det så hade resultatet tydligen tagits bort och det vore ju synd för då hade hon inte blivit SBCH. Kritiken var fin, hennes blick var helt otrolig men domaren skulle vilja slipa hennes käkar lite:)


Så hon fick 1 pris, CK, och Bästa Tik och även Mila och Victor fick sina  1:or, så vi var mycket nöjda med dagen både Marie och jag.


Annars så har det tävlats en del Asic kom med på en tävling i höst och det var Höganäs. Dagen var riktigt blåsig och det hade regnat som fasen natten innan. Men han gjorde ett kanonupptag och sedan spårade fint i leråkern till andra apporten, sedan var han tvungen att kolla spåret resten så han slog tillbaka hela tiden för att spåra 50 m sedan kolla igen. Så summan blev 3 min för lång tid, så det vara bara att tacka för sig.


Ceta var i Kina på elitskyddstävling, full plats, 9 8-5 på avsök fullt på figgarna, en katastof lydnad. På apporteringar stod och och hacka mig i benet med apportbocken och sa ta den ta den sedan när man väl fick göra det så släppte apan inte. Därefter till spåret som var ängspår, trodde hon skulle sula iväg som vanligt i 190 km men icke sa nicke hon bara rann iväg så jag kunde för första gången i hennes liv bara mata lugnt och sansat och sedan i promenadtakt gå efterJ Efter första pinnen slog hon höger hade bra vind i ryggen, och vips så var vi på väg tillbaka och fick slutet efter ca 200 m. Då beslöt jag att bryta med tanke på att det regnade och var blött på planen, skulle hon göra sig illa så skulle jag aldrig förlåta mig så det vara bara att åka hem.


Elitsök i Stenungsund med Ceta som slutade på cert poäng, 9-8,5 på söket var super super nöjd med henne. Jag hade travat på lite för mycket så lite oavsökt blev det. Vilan hon fick var ca 10-15 min efter så på lydnaden var hon jättetrött, men tyckte hon skötte sig bra iallafall. Sedan uppletandet 8-8 på 3 föremål, hon gick jättefint, bra fart letade hela tiden men jag förstod att hon var trött för inte ett tuggande på sakerna speciellt en socka som var lite pälsig den hade hon garanterat tuggat lite på men inget ont som inte har något gott med sig:) 


Så nu är det färdigtävlat för oss så det är träning som gäller fram till Mars. Skall på en träningshelg vår årliga i Karlsborg och det skall bli så himla himla kul. Mycket socialt och en massa träning det är vår melodi:)

Må väl

Lena


Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse

Hahaha! Fasen vad jag har skrattat nu åt din berättelse i Halmstad. Hundskit i håret och nerskien bil och inte veta vilken grupp du anmält till....Jösses, ni måste ha haft "skitkul"!?

Och så läste jag att du varit i Kina och tävlat skydd...åker du såååå långt??? Hehehe! Härligt när man kan bjuda på sig själv. Kram!

Postat av: Eva med Exah

Håller med föregående inte illa att åka ända till Kina för att tävla, det märks att du satsar helhjärtat på detta :) STORT GRATTIS till fina Ceta och BCH titeln :)

Kram från Eva med Ceta dottern Exah

2009-11-15 @ 20:42:11
Postat av: Carina

Grattis från oss också till BCH titeln :)

Det är inte lätt det där med utställningar.... men ni fixade det.

Ha det så skoj i Karlsborg, vi skulle också behöva en träningshelg... vi får försöka kämpa på här hemma. kram från oss

2009-11-15 @ 21:24:15
URL: http://www.alva-philler.se
Postat av: Kerstin

Har sagt det förut och säger det igen, GRATTIS!

Syns snart, då ska det tränas sök!!

Kram kram

2009-11-16 @ 07:02:27
URL: http://www.foggens.se
Postat av: Anna & Nellan

Grattis grattis!!



Kul att det går så himla bra för er!!



Hoppas att vi ses snart!



Kramisar

2009-11-16 @ 18:00:36
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Tack för ett GOTT SKRATT :D

och STORT GRATTIS till den fina titeln SBCH!

Grattis även till CK och BIM! Du får fäl ställa en gång till, så att du får ett CERT i utställningsringen också - du är ju proffs nu :)

Ha det gott!

/Helene

PS. Det gick inte bra i Landskrona. Vi kom inte runt spåret nere vid havet :(

2009-11-17 @ 10:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback